سریال 30 قسمتی "ترور خاموش"، چهارشنبه فینال خودش را ر روی آنتن می‌برد؛ پنج‌شنبه مخاطبین می‌توانند خلاصه قسمت‌های 25 تا 30 این مجموعه داستانی را ببینند و جمعه شب هم پشت صحنه "ترور خاموش" روی آنتن خواهد رفت.

"پناه آخر" با نام قبلی "مجلس حیرانی" خودش را به آنتن روز اربعین رساند؛ بنابراین همان‌طور که داریوش یاری کارگردان این مجموعه تلویزیونی هم گفته بود سریال شبکه یک از روز شنبه بیست و هفتم مهرماه، سریال "پناه آخر" با بازی بیژن امکانیان به نمایش درمی‌آید. بازیگری که بعد از سریال "پدر" مدتی کم‌کار شد و حالا دوباره با یک نقش اولی به قاب سیما بازگشته است.

داستان سریال روز اربعین از یک تکیه روایت می‌شود؛ چالش‌هایی را میان دو برادر به تصویر می‌کشد؛ ایجاد چالش میان برادر بزرگتر با برادر کوچک خود باعث مهاجرت او از ایران می‌شود؛ نقش دو برادر را "بیژن امکانیان" و "کاوه خداشناس" ایفا می‌کند. فرزندش که نقش او را عباس غزالی(امیرعلی) برعهده دارد برای پیگیری ماجرایی به ایران بازمی‌گردد.

داستان مجموعه «پناه آخر به سفارش سیمافیلم تولید می‌شود درباره قصه‌ آدم‌هایی است که به واسطه اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد، باعث می‌شود برایشان عاشورا شکل بگیرد و حالا باید بین حقیقت و منفعت فردی یکی را انتخاب کنند. شاید شنیدن چنین واژه‌هایی در ظاهر ساده باشد اما بسیار معنای عمیقی دارد و هر فردی وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرد، واکنش‌های متفاوتی هم نشان می‌دهد.

فیلمنامه این سریال به تهیه‌کنندگی داود شاه‌بابایی را صادق خوشحال نوشته و داریوش یاری کارگردانی را برعهده دارد. نقش حاج مرتضای داستان این سریال را بیژن امکانیان بازی می‌کند که از قدیمی‌های محل «پناه آخر» است. همه روی او حساب باز می‌کنند اما فرزندانش و دیگر اعضای خانواده‌اش با ماجراهایی روبه رو می‌شوند.

مخاطب با شنیدن چنین خلاصه داستانی ناخودآگاه با خودش می‌گوید که می‌خواهیم یک داستان تکراری را شاهد باشیم اما این طور نیست و قرار هم نیست شاهد یک قصه کلیشه‌ای باشند؛ زیرا عوامل مجموعه تلویزیونی «پناه آخر» با ساخت این اثر به دنبال این موضوع رفته‌اند که چگونه می‌شود عاشورا هم برای ما و در این دوره و زمانه شکل بگیرد؟

در کنار امکانیان، خداشناس و غزالی، افسر اسدی، امین زندگانی، حدیث میرامینی، سیما خضرآبادی، تبسم هاشمی، کاظم هژیرآزاد، مهدی فقیه و... همبازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

این سریال تلویزیونی در 10 قسمت کار خود را از روز اربعین شروع می‌کند؛ یاری در خصوص ساخت یک کار مذهبی به خبرنگار تسنیم گفت: من قبلاً هم ثابت کرده‌ام که به این مقوله یک توجه خاص و دغدغه عجیبی دارم؛ وقتی تله فیلم «حبیب» و سریال «هاتف» و حتی اثر سینمایی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساختم؛ دوست دارم کارهایی که می‌سازم به اندازه فضای عاشورا عمق داشته باشد؛ این ادعای بزرگی است اما دوست دارم با شناخت و معرفت زیادی ساخته شود.

کارگردان سریال جدید شبکه یک، تأکید کرد: ما در این سریال به سمت تکرار حرکت نکرده‌ایم و در جستجوی چگونگی شکل‌گیری عاشورا هستیم که برای ما هم شکل بگیرد.

سریال "پناه آخر" از شنبه هر شب پس از بخش خبری ساعت 21 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد؛ ساعت 1:30، 9:30 و 15 این مجموعه بازپخش می‌شود.

شبکه یک | شبکه 1 سیمای جمهوری اسلامی ایران , تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , اربعین حسینی| راهپیمایی اربعین , موکب تسنیم , شبکه یک | شبکه 1 سیمای جمهوری اسلامی ایران , تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران , اربعین حسینی| راهپیمایی اربعین , موکب تسنیم ,

انتهای پیام/