به گزارش پارس نیوز، حسین انتظامی با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته ۲۶۰ هزار تن کاغذ، ویژه مطبوعات و‌ کتاب با ارز دولتی وارد شده که فقط ۱۰ درصد آن با موافقت معاونت‌های تخصصی وزارت فرهنگ به دست مصرف کنندگان مطبوعاتی و انتشاراتی رسیده است.

وی در همین زمینه توضیح داد: در این بین ۱۳۰ شرکت بازرگانی، تخلف داشته‌اند که تخلف ۴۵ شرکت بیش از هزار تن است؛ یعنی کاغذ وارد شده با ارز دولتی را به صورت آزاد در بازار  فروخته اند.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال با تاکید بر اینکه ثبت سفارش تقریبا همه این کاغذها مربوط به ۵ ماهه اول سال ۹۷ یعنی پیش از تشکیل کارگروه ساماندهی کاغذ است، تصریح کرد: خوشبختانه اعضای کارگروه که نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های متولی هستند با همفکری و هماهنگی، تدابیر انضباطی لازم را در خصوص این شرکت‌ها شروع کرده‌اند.

وی افزود: اسامی این شرکت‌ها که منتشر و بررسی سایر درخواست‌هایشان متوقف شده، به سازمان تعزیرات داده شده تا برخورد قانونی بکند. به علاوه به خودشان هم اعلام شده اگر کاغذهای وارداتی را تعیین تکلیف نکنند سایر اقدامات تنبیهی از جمله متوقف کردن درخواست‌های در جریان و همچنین تقاضای ابطال کارت بازرگانی در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتظامی تاکید کرد: مقایسه ارقام واردات و مصرف یکساله اخیر نشان می‌دهد که بخشی از آن واردات، موجود است، به عبارت بهتر در جاهایی پنهان شده تا دلالان بتوانند با کمبودنمایی، قیمت را به سطوحی غیرمنطقی ببرند.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ظرف روزهای آینده حواله‌های کاغذ  با قیمت مصوب قبلی توزیع می‌شود.

یادآور می‌شود، رهبر انقلاب در خلال بازدید از سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران نسبت به ساماندهی بازار کاغذ به وزرای صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکراتی داده و از آنان خواسته بودند که وضعیت این کالا را از حالت بحرانی خارج کنند.