به گزارش پارس نیوز، چندی پیش کمال تبریزی کارگردان فیلم کمدی «مارموز» به فیلمسازان توصیه کرده بود اگر آثارشان مضامین حاشیه‌ساز دارد، آن‌ها را به جشنواره فیلم فجر ندهند! 

حالا با نزدیک شدن به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، برخی فیلم‌های کمدی و احتمالاً جنجال‌آفرین در حال انصراف از بزرگترین رویداد سینمایی کشور هستند. سعید سهیلی کارگردان «ژن خوک» از این رویداد انصراف داد؛ پس از آن مسعود ده‌نمکی کارگردان «زندانی‌ها» انصراف خود را اعلام کرد و حالا نوبت به منوچهر هادی کارگردان «رحمان ۱۴۰۰» رسیده است.

البته غیر از ده‌نمکی که دلیل انصراف خود را گم‌شدن پیام فیلم در فضای رقابتی فجر دانسته است ، مابقی کارگردان‌های نامبرده دلیل انصراف خود را آماده‌نشدن فیلم و انجام مراحل نهایی دانسته‌اند.

در همین راستا، کارگردان «رحمان ۱۴۰۰» نوشته است: با احترام به دبیر محترم جشنواره و هیئت انتخاب فیلم ها تصمیم گرفتند که فیلم را از بخش مسابقه خارج کنند تا سر فرصت بتوانند مراحل فنی و پایانی کار را انجام دهند و فیلم را با دقت بیشتری برای اکران عمومی آماده کنند.

 

 

عجیب اینکه همزمان با اعلام این خبر، پوستر فیلم با طراحی محمد روح‌الامین رونمایی شده است! به نظر می‌رسد «رحمان ۱۴۰۰» با نام قبلی «خزه» برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده و از هم‌اکنون تبلیغات آن آغاز شده است. پوستر این فیلم از رنگ بنفش و نمادهای مجموعه فیلم‌های «جیغ» و «اره» استفاده شده است.

در خلاصه داستان آخرین ساخته هادی می‌خوانیم: شخصیت اصلی داستان رحمان (سعید آقاخانی) مشکلات مالی بسیاری دارد و قصد دارد از مدیرعامل شرکت آقای جالوسی (مهران مدیری) کمک بگیرد ولی آقای جالوسی چکی برای سال ۱۴۰۰ می‌کشد و …

در این فیلم محمدرضا گلزار در نقش اشکان، ساره بیات در نقش نازیلا، یکتا ناصر در نقش شهناز و بهرام افشاری در نقش انوش حضور دارند.

هادی آخرین بار در سال ۹۵ با فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.