به گزارش پارس نیوز، 

مصطفی زیبایی نژاد مدیر مرکز آفرینش‌هایفرهنگی هنری بسیج خبر از تولید مستند لاتاری در بیروت داد و گفت: با توجه به اهمیت وقایع و اتفاقات دهه شصت و تأکید مقام معظم رهبری (حفظه الله) بر مطالعه و رصد و تحلیل وقایع تاریخی بالاخص این دهه که دارای بسیاری از تجارب برای دولت مردانجمهوری اسلامی و مردم عزیز میهنمان هستند. مستند لاتاری در بیروت به کارگردانی جواد موگویی ساخته شد.

زیبایی‌نژاد در ادامه گفت: بدعهدی و بدقولی آمریکایی‌ها در طول تاریخ به مردم شریف ملت ایران نشان داده است که دولتمردان آمریکا از ابتدا تاکنون حسن نیت نداشته‌اند و همواره به دنبال سوء استفاده برده‌اند و در ابتدا خودشان را همراه نشان داده و در انتها بدقولی کرده‌اند.

 

1

 

در این مستند به مذاکراتی که در سال ۱۳۶۹ پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) انجام شد و سومین مرتبه از مذاکرات آقایهاشمی رفسنجانی با آمریکایی‌ها در دهه شصت است، می‌پردازد که با درخواست بوش پدر و با واسطه دبیر کل سازمان مللمتحد درخصوص گروگان‌های آمریکایی در لبنان است که به دلیل محرمانه بودن این مذاکرات در این مستند از تصاویر آرشیوی و خیلی محرمانه آن زمان و مصاحبه‌های بعدی استفاده شده است.

لاتاری در بیروت بخوبی چهره واقعی آمریکایی‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که دست نشانده آمریکایی‌ها هستند را نشان می‌دهد.

مسئول مرکز تخصصی فرهنگی هنری بسیج همچنین درباره مراسم رونمایی این مستند افزود: ان‌شاءالله مراسم رونمایی از این مستند همزمان با ایام روز دانشجو چهارشنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در سالن حوزه هنری با سخنرانی و تحلیل وقایع توسطحسن عباسی و هنرمند گرامی جناب آقای مسعود ده نمکی و باحضور جمعی از فرهیختگان و دانشجویان و هنرمندان برگزار خواهد شد.

زیبایی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: لاتاری در بیروت جدیدترین تولید مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج است که جواد موگویی از هنرمندان و کارگردانان جوان و بسیار با انگیزه و با استعدادی است که در تیرماه سال ۱۳۹۴ مستند نیمه شب ۲۴ آوریل را برای خانه فیلم و نمایش این مرکز ساخته بود که هفته گذشته در پانزدهمین در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش جلوه‌گاه نور در کنار ماجرای نیمروز برگزیده شد.