به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی عصر دوشنبه درمراسم تکریم و معارفه مسئولان دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه دولتی گنبدکاووس گفت: امروز دانشگاه ها باید به رشد و ارتقای علمی کشور بیش از پیش کمک نمایند.

وی، توجه جدی به رشد و تعالی علمی در کنار توجه به مسائل اخلاقی را از مهمترین انتظارات رهبری و جامعه از دانشگاه ها دانست و افزود: در جبهه علمی نبایستی نظام و دانشجو را تحقیر کرد بلکه باید با روحیه جهادی به حرکت علمی کشور شتاب بخشید.

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: دانشگاه نباید به احزاب سیاسی از هر طیفی که هستند اجازه دهد تا از این مراکز علمی به عنوان نردبان و ابزار ترقی حزب و جناح خود استفاده کنند.

وی با تاکید برضرورت تقویت آزاد اندیشی و پرهیز از تنگ نظری در دانشگاه ها و نیز احترام به دیدگاه های مختلف، تصریح کرد: چنین دانشگاهی می تواند پیشرو در ساخت تمدن نوین اسلامی باشد.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین با تبریک در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: برای تحقق انقلاب و ماندگاری آن خون های زیادی ریخته شده که همه باید از ارزش های و دستاوردهای آن صیانت نماییم.

حجت الاسلام تقوی افزود: امروز امنیت، آرامش، عزت و سربلندی ما مرهون خون شهیدانی است که در دوران دفاع مقدس و اکنون در خارج از مرزها با دشمنان می جنگند.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی مازندرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های گلستان نیز دراین مراسم، انقلاب اسلامی را خون بهای شهیدان دانست و با برشمردن برخی دستاوردهای نظام، بر لزوم تلاش برای صیانت از این دستاوردها و انتقال آن به نسل جوان تاکید کرد.

در این مراسم که رییس و اعضای هیات علمی دانشگاه گنبدکاووس و امام جمعه این شهرستان نیز حضور داشتند، با قدردانی از تلاش های حجت الاسلام محمدجواد نورمحمدی مسئول سابق نهاد رهبری دراین دانشگاه، حجت الاسلام قاسم رجبی به عنوان مسئول جدید این نهاد معرفی شد.

شهرستان گنبدکاووس که با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است دارای 9 مرکز آموزش عالی، حدود 13 هزار دانشجو و 360 عضو هیات علمی است.

انتهای پیام/