به گزارش پارس نیوز، 

سرهنگ پاسدار محسن اکبری روز شنبه با دعوت از اصحاب رسانه در نشست خبری اظهار داشت: به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مجلس عصاره فضایل ملت است و در راس امور قرار دارد.

وی ادامه داد: اتفاق اخیر در گمرک ایران نشان می دهد که یک نوع مطالبه و هماهنگی که باید توسط نماینده مجلس انجام می شده ضعیف بوده چرا که باید این هماهنگی درسطح بالاتر انجام می گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان افزود: ادبیات و رفتاری که از سوی این نماینده ظهور کرده از دیدگاه امر به معروف و نهی از منکر نه زیبنده یک نماینده و نه نماد مردم این استان بود.

اکبری اضافه کرد: مردم سیستان و بلوچستان مزین به ویژگی های بارز و ارزشمندی نظیر ایمان قوی، اخلاق بسیار خوب اسلامی، مهربانی، صبوری، ولایت مداری و مرزبانی هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این نماینده محترم مجلس از درگاه خداوند و مردم استان و ملت ایران طلب بخشش کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سیستان و بلوچستان اقوام و مذاهب گوناگون در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند بطوری که این استان را به نماد وحدت و انسجام تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: نماینده سراوان مدعی شده است برای پیگیری امور مردم استان که چندین سال درگیر خشکسالی و تنگناهای معیشتی ناشی از آن هستند، به گمرک رفته بود اما در فضای مجازی چیز دیگری منتشر شده است، این رفتار نماد مردم و نماد یک نماینده ملت نمی تواند باشد.

اکبری افزود: از منظر ما یک منکر آشکار اتفاق افتاده که آن بداخلاقی است که با هیچ دلیلی نمی توان آن را توجیه کرد.

وی ادامه داد: ما امیدوار بودیم این نماینده عزیز همانند سایر نمایندگان خوب سیستان و بلوچستان معرف شخصیت واقعی مردم استان خودش می بود.

اکبری افزود: اشکالی که بر این حرکت وارد است این که گفته شده اگر مجلس با این دستگاه دولتی و آن کارمند برخورد لازم انجام ندهد استعفا می دهم و به دانشگاه و استادی دانشگاه بر می گردم این در حالیست که کارمند گمرک که اتفاقا از برادران اهل سنت است، وظیفه قانونی خود را انجام داده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قطعا استاد دانشگاه باید الگوی رفتار اسلامی باشد.
وی افزود: شایسته نیست با فرافکنی و طرح مسائل قومی و مذهبی حاشیه سازی کنیم.

اکبری بیان کرد: قطعا هر نماینده وظیفه دارد مطالبات به حق مردم سیستان و بلوچستان را مطرح و پیگیری کند همانند سایر بزرگواران که اقداماتشان جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم همه مسئولان همانطور که رفتارشان برای مردم الگو است در ادبیات گفتاری شان دقت لازم را داشته باشند تا ناخواسته به حیثیت مردم خوب و با وفا و مرزدار سیستان و بلوچستان که همواره مورد هجمه نرم و سخت دشمنان خارجی قراردارند لطمه ای وارد نشود آن هم در برهه ای که بدخواهان نظام و ملت ایران در تلاشند چهره استان را سیاه و کدر نشان دهند و ظرفیت ها و توانمندیهای این منطقه را با تبلیغات منفی نادیده انگارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: همه ما بویژه مردم و مسئولان بومی وظیفه داریم چهره واقعی این استان هفته گذشته پخش کلیپی در فضای مجازی از نحوه گفت وگو و درگیری لفظی بین محمد باسط درازهی نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب سوران و مهرستان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی هنگام مراجعه به یکی از ادارات گمرک با یکی از پرسنل این مجموعه خبرساز شده و بازتاب های زیادی پیدا کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پی وقوع این حادثه گفته بود: نمایندگان با هماهنگی قبلی با مدیران هر مجموعه، برای پیگیری امور وارد ادارات می شوند.

به گفته وی، در مراجعه نماینده سراوان به گمرک، بی نظمی هایی پیش آمده و ممانعت کارمند از ورود وی به پارکینگ از عواملی بود که منجر به عصبانیت درازهی شده است.

میرزایی نکو گفت: مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که مسئول پیگیری این مساله شده بود، چندروز پیش گزارش تکمیلی خود را ارائه کرد.

به گفته وی وزیر اقتصاد و رئیس گمرک قرار است از منطقه مربوط به این رویداد بازدید کنند.

انتهای پیام/