به گزارش پارس نیوز، 

جلیل محمودی دبیر نوزدهمین جشنواره «تئاتر تجربه» درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: ثبت‌نام در بخش اصلی و نمایشنامه نویسی جشنواره به پایان رسیده و ثبت نام در بخش بینارشته ای نیز تا ۳۰ آذر ادامه دارد. قرار است بازبینی بخش اصلی جشنواره ۸ تا ۱۵ دی انجام و جشنواره نوزدهم نیز از ۱۱ تا ۱۸ اسفند برگزار شود.

وی درباره رویکرد مدنظر در جشنواره نوزدهم «تئاتر تجربه»، اظهار کرد: باید در اسفند سال ۹۶ دبیر جشنواره نوزدهم معرفی می شد ولی بنده در آذرماه سال جاری به عنوان دبیر معرفی شدم به همین دلیل فرصت کافی برای اینکه با رویکردی مشخص در بخش اصلی، آثار تئاتری تولید شوند وجود نداشت از این رو تصمیم گرفتیم بخش بینارشته ای را به جشنواره اضافه کنیم تا آثاری در این حوزه در جشنواره حضور پیدا کنند.

محمودی درباره وضعیت حمایت دانشگاه تهران از جشنواره «تئاتر تجربه» تاکید کرد: اتفاقاتی در دوره هجدم جشنواره افتاد که باعث شد دانشگاه حمایت مالی خود را از جشنواره خیلی پایین بیاورد. در دوره هجدم نسبت به دوره کنونی ۱۰ برابر هزینه شده بود. سال گذشته بودجه جشنواره «تئاتر تجربه» بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان بود و امسال قرار است بودجه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باشد.

دبیر نوزدهمین جشنواره «تئاتر تجربه» ادامه داد: تلاش می کنیم که حمایت بیشتری را برای برگزاری جشنواره داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود درباره میزبان استقبال گروه های دانشجویی از فراخوان جشنواره نوزدهم، گفت: با وجود اینکه زمان کمی در اختیار داشتیم ولی استقبال خیلی خوب بود و قرار است در بخش اصلی جشنواره ۲۲۷ اثر مورد بازبینی قرار بگیرند. بیش از ۶۰ اثر نیز در بخش نمایشنامه نویسی شرکت کرده اند.

انتهای پیام/