به گزارش پارس نیوز، 

دومین جشنواره‌ طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، با شعار «از کودکی خوب بپوشیم» آغاز به کار کرده است. مینو پدرام دبیر این جشنواره پس از جلسات شورای سیاست گذاری جشنواره لباس کودک، به این نتیجه رسید که نیکی مظفری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر را به عنوان مشاور خود انتخاب کند. مظفری طراحی لباس را پیش از این تجربه کرده است. اخیرا تمرکز اصلی این هنرمند، معطوف به طراحی لباس کودک است. پس از انتخاب نیکی مظفری به عنوان مشاور دبیر جشنواره لباس کودک و نوجوان، با او گفتگو کردیم.

الان تمام تمرکزم روی طراحی لباس کودک است / وقت‌های خالیم را با طراحی لباس پر می‌کنم

مظفری در خصوص همکاری با تیم اجرایی جشنواره لباس کودک و نوجوان به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال‌ها قبل در حوزه طراحی صحنه و لباس فعالیت کرده ام. در چند تِله فیلم با پدرم مجید مظفری مسئولیت طراحی و تولید را بر عهده داشتم. پس از آن که روی بازیگری متمرکز شدم، کمی از فضای طراحی لباس فاصله گرفتم؛ اما به دلیل علاقه به این هنر، در جشنواره لباس کودک حضور پیدا کردم.

وی با اشاره به آشنایی قبلی با دبیر جشنواره لباس کودک و نوجوان اظهار کرد: از سال‌ها قبل با خانم پدرام ارتباط و آشنایی داشتیم. از خانم پدرام چیز‌های فراوانی یاد گرفتم و این ارتباط به حضورم به عنوان مشاور ایشان در جشنواره کمک کرد. در دو دوره گذشته جشنواره مد و لباس فجر، اثری فرستادم که البته جایزه نگرفت و فقط در تالار وحدت به نمایش در آمد.

الان تمام تمرکزم روی طراحی لباس کودک است / وقت‌های خالیم را با طراحی لباس پر می‌کنم

مظفری در خصوص تلاشش برای حرفه ای‌تر شدن در حوزه‌ طراحی اظهار کرد: خیلی دلم می‌خواست که به لحاظ آکادمیک، مدرک تحصیلی و دانشگاهی خودم را به روز و فعالیتم را در حوزه‌ مد و لباس و طراحی حرفه‌ای کنم. الان لباس کودک و نوجوان، اصلی‌ترین دغدغه ام در طراحی است و سعی می‌کنم، آنچه لازم است را یاد بگیرم که اصولی‌تر کارهایم را جلو ببرم. در تمام این سال‌ها سعی کردم یاد بگیرم و دلم می‌خواست اگر کاری در حوزه طراحی لباس انجام می‌دهم، آن را درست و بجا پیش ببرم. الان خیلی دوست دارم که روی فضای کودک حرفه‌ای کار کنم. فکر می‌کنم به زودی کار طراحی ام در لباس کودک انجام خواهم شد و نتیجه‌ آن را مردم می‌توانند، ببینند.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اولویت اصلی اش را بازیگری دانست و بیان کرد: اولویت من بازیگری است و خودم را بازیگر می‌دانم؛ اما در کنار این حرفه با توجه به سال‌ها تجربه ام در طراحی لباس، این هنر را هم جدی پیگیری می‌کنم. درست است که حرفه‌ بازیگری و طراحی هر کدام نیاز به زمان و مرکز دارد، اما با توجه به اینکه میان پروژه‌های سینمایی وقفه وجود دارد، فرصت پیدا کردم که کمی بیشتر طراحی کنم.

الان تمام تمرکزم روی طراحی لباس کودک است / وقت‌های خالیم را با طراحی لباس پر می‌کنم

مظفری افزود: من در کل نمی‌توانم بیکار بنشینم. سعی می‌کنم انتخاب های درستی در بازیگری داشته باشم و به همین دلیل ممکن است سه یا چهار ماه سر کار نباشم. همیشه به این فکر بودم که این وقت‌های خالی را پر کنم. مطمئناً طراحی لباس می‌توانست این خلأ را به خوبی پر کند. قطعاً وقتی در فضای اجرایی جشنواره قرار می‌گیرید و هر روز در جلسات همفکری هستید، تجربیاتی را کسب می‌کنید. خوشحالم که در کنار جشنواره هستم. البته همکاری ام با کارگروه مد و لباس معطوف به این دوره است و بعد از آن هم نمی‌دانم، چه اتفاقی می‌افتد. قطعاً اگر در طول سال وقتش را داشته باشم، در روند فعالیت‌های این چنینی خواهم بود.

مظفری در پایان به امکان دعوت از هنرمندان اشاره کرد و گفت: این که آیا هنرمند دیگری به تیم اجرایی جشنواره اضافه می‌شود یا خیر، مستلزم برنامه‌های جشنواره است. ما تلاش می‌کنیم از هنرمندان مستعد برای پیشبرد اهداف جشنواره استفاده کنیم.

انتهای پیام/