به گزارش پارس نیوز، 

جهانگیر الماسی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به نامطلوب بودن آثار روی پرده اکران در سینما‌ها گفت: سینمای امروز سینمای دلخواه من نیست، زیرا آنچه بسیار کم به آن اهمیت داده می‌شود مضمون، مفهوم و داستان آثار سینمایی است.

وی در همین راستا ادامه داد: امروزه کیفیت آثار اکران شده در سینما‌ها به شدت پایین آمده و دلیل این اتفاق تنها و تنها می‌تواند بی اعتنایی به ساختار درست روایی و فیلمنامه‌هایی کم محتوا باشد.

رابطه و آشنابازی گریبان بازیگری را گرفته است/سینمای امروز سینمای دلخواه من نیست

بازیگر سریال گوهر کمال با تاکید بر وضعیت بد اکران در سینما‌ها اضافه کرد: سینمای امروز مشکلات فراوانی دارد. اگر از مساله موضوعیت و مفهوم آثار بگذریم تازه به اتفاقی به نام اکران می‌رسیم. متاسفانه وضعیت اکران در سینما‌ها اصلاً خوب نیست و ممکن است یک تهیه کننده به واسطه زمان بد اکران و کمبود سالن ورشکست شده و هیچ وقت به سینما باز نگردد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: مشکلات امروز سینما مشکلاتی کاملاً واضح و مشهود هستند و از نظر من مدیران فرهنگی باید با یک عزم جدی و اتحاد برای حل آن‌ها اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت وضعیت خوبی در انتظار سینما نیست.

کارگردان "رنج سرمستی" درباره حضور برخی نابازیگران در عرصه بازیگری افزود: متاسفانه رابطه و آشنابازی به شدت گریبان عرصه بازیگری را گرفته است. بازیگران کار کشته و حرفه‌ای که از این طریق امرار معاش می‌کردند امروز خانه نشین شده اند و به جای آن برخی نابازیگران تنها با وجود رابطه هر روز در پروژه‌های مختلف بازی می‌کنند.

رابطه و آشنابازی گریبان بازیگری را گرفته است/سینمای امروز سینمای دلخواه من نیست

وی ادامه داد: آمار بازیگران بیکار تئاتر، سینما و تلویزیون به شدت بالاست. بسیاری از قدیمی‌ها و زحمتکشان این عرصه با مشکل زندگی خود را می‌گذرانند. مدیران فرهنگی باید در اولین گام فکری به حال وضع این عزیزان بکنند، زیرا تمامی آن‌ها سال‌ها عمر خود را در عرصه بازی گذاشته اند.

الماسی حذف عدالت در عرصه تولید و پخش در سینما را لازم دانست و خاطرنشان کرد: برخی سال‌ها برای ساخت یک فیلم زحمت می‌کشند و برای اکران به شدت به مشکل برخورد می‌کنند، اما برخی با هزینه‌های هنگفت چندین اثر را در سال جلوی دوربین می‌برند و در بهترین زمان ممکن هم اکران می‌کنند. اگر می‌خواهیم سینما آینده درستی داشته باشد در ابتدا نیازمند برقراری مساوات در آن خواهیم بود.

انتهای پیام/