به گزارش پارس نیوز، 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم آیین تجلیل از برگزیدگان حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه نبود پژوهش باعث می شود کشور در زمان تحریم با مشکلات اقتصادی رو برو شود،  افزود: ما باید در زمینه تربیت انسان پرسش گر و اهل تحقیق کار بکنیم در واقع باید روحیه جمعی را در فرزندان ایجاد کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بنده بخش طولانی از عمر خود را در بخش های اجرایی گذراندم باید بگویم پژوهشگر باید در جامعه حضور جمع گرایانه داشته باشد تا کشور بتواند در مواقع حساس راهکارهای مختلفی را برای برون رفت از مشکلات پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش باید از دوران کودکی به فرزندان آموزش داده شود، اضافه کرد: در کودکستان های ما اسم کودکان را بر روی قلم هایشان می چسبانند که در هنگام بازی قلم های آنها جا به جا نشود اما در کشورهای دیگر مربی کودکستان قلم ها ی کودکان را در ظرف بزرگی ریخته و با در اختیار دادن برگه بزرگی از کودکان میخواهد با تقسیم کار و با ایجاد یک گروه جمعی کار انجام دهند که با این روش در آینده شاهد آن هستیم که همه کودکان از پژوهشگران موفق کشورشان هستند.

شریعتمداری ادامه داد: سفری که بنده به یکی از کشورهای همسایه رفته و مهمان سفیر بودم فرزند او برای اینکه روز بعد یک کار پژوهشی انجام دهد تقاضای رفتن برای استراحت کردن داشت در واقع کار پژوهش از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تربیت قشر دانشجو باید با جسارت انجام شود، یادآورشد: باید برای مهارت افزایی دانشجویان کشور یک انقلاب ایجاد کنیم چرا که اگر چنین نشود در آینده با مشکل بسیار جدی روبرو خواهیم شد و فارغ التحصیلان ما فاقد مهارت لازم بوده وتوانایی انجام کار را نخواهند داشت.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ساختار اجرایی کشور نیازمند فکر نو است، تصریح کرد: باید برای پیشرفت در حوزه های مختلف کشور از جوانان پژوهشگر در کارهای اجرایی استفاده شود.

وی افزود: بنگاه های سنتی را باید به بنگاه های دانش بنیان تغییر دهیم از طرفی نظام اجرایی کشور با نقد عالمانه افراد دانشگاهی سرعت خواهد گرفت که در درون خود نیز با شفاف سازی از فساد پیشگیری می شود.

شریعتمداری ادامه داد: ما در کل کشور ۹۰۰شهرک صنعتی داریم که یکی از محدودیت های ما در این شهرک ها کمبود آب است که در این رابطه سالهاست درحال صحبت کردن هستیم اما به جای پیشنهادهای مختلف مانند انتقال آب از دریای خزر یا از جنوب دریای عمان و... باید پژوهش دقیق و روشنی انجام بگیرد.

انتهای پیام/