به گزارش پارس نیوز، 

الکساندر چولوخادزه، رئیس بخش شرق شناسی دانشگاه گرجستان اظهار کرد: برگزاری دوره های دانش افزایی زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه پیام نور نتایج بسیار مطلوبی را برای دانشجویان کشور گرجستان به همراه داشته است.

وی افزود: این دانشجویان علاوه بر این که از لحاظ دانش آکادمیک پیشرفت بسیاری داشته اند، موجب ایجاد انگیزه برای دیگر دانشجویان نیز شده اند.

وی ضمن استقبال از همکاری مشترک بین دانشگاه های پیام نور و گرجستان گفت: دانشگاه های گرجستان علاقه مند به گسترش تعاملات بین دو دانشگاه در رشته هایی مانند باستان شناسی و یا فناوری اطلاعات هستند.

چولوخادزه از تعریف دوره های تخصصی آموزش زبان فارسی برای دیگر کشورهای خارجی در گرجستان خبر داد و گفت: دانشگاه گرجستان خواستار برگزاری دوره های مشترک با مرکز آموزش زبان فارسی و با حضور استادان ایرانی در گرجستان است.

مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اظهار کرد: این دانشگاه آمادگی کامل خود را برای برگزاری دوره های دانش افزایی در مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان این کشور اعلام می کند.

علی ناصحی با عنوان این که کشور ایران و گرجستان به لحاظ فرهنگی بسیار به هم نزدیک بوده و تعامل این دو کشور سابقه ای طولانی دارد، افزود: دانشگاه پیام نور از بسترها و ظرفیت های ویژه ای در زمینه آموزش الکترونیکی برخوردار است و گسترش روابط با دانشگاه های گرجستان در این زمینه نیز می تواند منشاء تحولات بزرگی در دو دانشگاه باشد.

مرتضی محسنی، معاون آموزشی دانشگاه پیام نور نیز در این نشست، عنوان کرد: مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه می تواند دوره های تخصصی ویژه ای در زمینه آموزش زبان فارسی برای علاقه مندان کشور گرجستان برگزار کند.

وی همچنین افزود: دانشگاه پیام نور دارای ظرفیت های ویژه ای در زمینه آموزش های آزاد و الکترونیکی است که می تواند این بستر را برای آن دسته از دانشجویان علاقه مند گرجی که امکان حضور فیزیکی در دوره های دانش افزایی دانشگاه پیام نور را ندارند، فراهم کند.

وی با عنوان اینکه گستره فعالیت و همکاری مشترک بین دو دانشگاه بسیار متنوع است، گفت: دانشگاه های پیام نور و گرجستان می توانند خارج از حوزه جغرافیایی دو کشور نیز با استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی همکاری مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/