به گزارش پارس نیوز، 

" روند تولید وب سری، فرصت‌ها و چالش‌ها " عنوان جلسه نمایش انجمن سینمایی فیلم سازان انیمیشن ایران ( آسیفا ایران) در روز یکشنبه 25 آذرماه خواهد بود.

طی این جلسه که با حضور محمد ابوالحسنی تهیه کننده و علی درخشی کارگردان برگزار خواهد شد، درباره تولید وب سری انیمیشن‌های " دیرین دیرین " گفتگو می شود و سپس به سوال‌های علاقمندان در خصوص تولید مجموعه انیمیشن‌های "دیرین دیرین"پاسخ داده خواهد شد.

این مراسم در ساعت 16 روز 25 آذر در سالن جلیل شهناز، خانه ی هنرمندان ایران برقرار خواهد بود و ورود برای عموم آزاد است.

آئین بزرگداشت استاد انوشیروان ارجمند برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد فقید سینما تلویزیون و تئاتر کشور مرحوم انوشیروان ارجمند با حضور جمع کثیری از مردم، هنرمندان و مدیران تئاترکشور برگزار شد.

آئین بزرگداشت استاد انوشیروان ارجمند شامگاه گذشته جمعه 22آذرماه 97 با حضورخانواده و دوستداران وی در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه فرزاد جمشیدی که اجرای این مراسم را بر عهده داشت طی سخنانی از سجایای والای اخلاقی و هنر متعهدانه مرحوم ارجمند سخن گفت.در ادامه ویدئویی از برزو ارجمند که به دلیل حضور در جلسه فیلمبرداری در جزیره هرمزدر مراسم حضور نداشت پخش شد.

با حضور شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و اصغر همت از کیهان دخت امین همسر استاد انوشیروان ارجمند تجلیل شد و پس از آن حاضران به تماشای نمایش خاک شیرین به کارگردانی علی برجی نشستند.

شهرام کرمی مدیر کل اداره هنر های نمایشی ، اصغر همت ،وحید جلیلوند، مهری شیرازی،نیما رئیسی،فرهاد بشارتی،قاسم زارع،بابک نوری،سعید داخ ، آنا هیتا همتی،میلاد نیک آبادی،مختار سائقی،رابعه اسکویی،پرستو صالحی، از جمله میهمانان حاضردر این نشست بودند.

این بزرگداشت به همت محمودرضا فراهانی تهیه کننده این نمایش و از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شد.

رونمایی از دومین پوستر بی نامی

دومین پوستر فیلم سینمایی «بی نامی» در اولین هفته اکران در سینماها رونمایی شد.

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

به گزارش مشاور رسانه ای پروژه، دومین پوستر فیلم سینمایی «بی نامی» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضا بالا رونمایی شد.

«بی نامی» یک اثر مستقل اجتماعی است که به تازگی اکران آن در سینماها آغاز شده و باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار و محمود نظرعلیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم به سرگروهی سینما ایران اکران خواهد شد و موسسه سینمایی راه عرفان با مدیریت محسن مسافرچی پخش آن را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: چند روز مانده به تولد چهل سالگی امیر اتفاقاتی او را وارد بحران بزرگی می کند؛ بحرانی که او را به جستجو وا می دارد.

عوامل «بی نامی» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علیرضا صمدی، تهیه کننده: مجید رضابالا، مجری طرح: مهدی نویدان فر، بازنویسی فیلمنامه: فرهاد مهندس پور، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، صداگذار: علیرضا علویان، موسیقی: آرمان موسی پور، تدوین: خشایار موحدیان، سودابه سعیدی نیا، طراح گریم: علی بهرامی فر، طراح صحنه: بهزاد آدینه طراح لباس: هما بهجتی و مشاور رسانه ای: میثم محمدی

یادمان علی معلم به مناسبت زادروزش

یادمان زنده یاد علی معلم مدیر مسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر، بنیانگذار جشن سینمایی تلویزیونی حافظ، مدرس، منتقد، مجری، برنامه ساز و تهیه کننده سینما در قالب چهارصد و نود و دومین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور خانواده این هنرمند و جمعی از اهالی سینما یکشنبه 25 آذرماه 1397 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

علی معلم سال 1341 در دامغان متولد شد. در رشته‌ی سینما تحصیل کرد، در دهه‌ی شصت فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال 71 با تاسیس ماهنامه «دنیای تصویر» فصل تازه‌ای را در مطبوعات و رسانه‌های سینمایی رقم زد.

معلم که به واسطه‌ی تولید و اجرای برنامه‌هایی چون «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و ... به چهره‌ای شناخته شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، اولین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ی سینمای کشور افزود.

فعالیت معلم فقط به عرصه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها محدود نمی‌شد «شوکران»، «گاوخونی»، «ازدواج به سبک ایرانی» و «آل» از جمله تجربیات او در مقام تهیه‌کنندگی بود. دریافت مدرک دکتری افتخاری به پاس فعالیت‌هایش در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نیز یکی دیگر از عناوین متعدد او به شمار می‌رفت.

علاقمندان برای حضور دراین نشست که برای عموم سینمادوستان آزاد است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- 22872818 تماس بگیرند.

نقد و بررسی مستند یمینی شریف

«مستند یمینی شریف،نغمه سرای کودکان»، یکی از مستندهای برنامه «چهره های ایرانی» هنرو تجربه ، به کارگردانی هومن ظریف،روز یکشبنبه (فردا) 25 آذر در خانه هنرمندان با حضور کارگردان و سید رضا صائمی،منتقد سینما،نقد و بررسی خواهد شد.

مستند 75 دقیقه‌ای «یمینی شریف،نغمه سرای کودکان»، به تهیه کنندگی هومن یمینی شریف ساعت 16 اکران خواهد شد و بعد از نمایش جلسه نقد آن برگزار خواهد شد..

توراندخت مقومی تهرانی- همسر و همکار،یحیی مافی - عضو گروه موسس و هیات مدیره شورای کتاب کودک و دوست نزدیک عباس یمینی شریف ،توران میرهادی- موسس و عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک ،نوش آفرین انصاری- دبیر و عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک،اسداله شعبانی- شاعر و نویسنده کودکان پرویز کلانتری- تصویرگر کتاب کودک هوشنگ مرادی کرمانی - نویسنده کودک و نوجوان،مصطفی رحماندوست- شاعر و نویسنده کودکان،محمد هادی محمدی - نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودکان،بیژن پیرنیا- مجری برنامه کودک در دهه ۱۳۳۰،علی دهباشی- سردبیر مجله ادبی بخارا،نیما پتگر- نقاش ومجسمه ساز،انوشیروان روحانی- آهنگساز و نوازنده پیانو،فرشته یمینی شریف- نقاش و شاعر،بهمن یمینی شریف- فرزند،هومن یمینی شریف- فرزند،عباس یمینی شریف،سیروس طاهباز- نویسنده ومترجم،ثمینه باغچه بان- نویسنده و کارشناس اموزش و پرورش،جلال رفیع؛ روزنامه نگار،صدرالدین الهی- روزنامه نگار و نویسنده،احسان یارشاطر- نویسنده، پژوهشگر و موسس بنیاد مطالعات ایران در دانشگاه کلمبیا وایرج گرگین - روزنامه نگار، مجری و گوینده،دراین مستند حضور صوتی وتصویری دارند.

مجموعه مستندهای «او مثل هیچکس نیست» به کارگردانی سیدهادی موسوی، «درجستجوی صبح» مهرداد شیخان، «زنبورک در گام مینور» مریم سپهری، «سلطان بی تاج‌وتخت بخارا» مسعود جعفری منجیلی، «گلدونه، مش رحیم، صغرا و دیگران» همایون امامی، «مکتب سقاخانه به روایت پرویز تناولی» امیرحسین بهبهانی، «همایون» پیروز کلانتری، «یکی بود، یکی نبود» غلامرضا کتال و «یمینی شریف؛ نغمه سرای کودکان» هومن ظریف به مدت یک ماه روی پرده سینماهای گروه سینمایی «هنر و تجربه» در سراسر ایران خواهد رفت.

آغاز اکران گسترده و همزمان فیلم پیشونی سفید 2 برای مدارس

در ادامه اکران فیلم سینمایی «پیشونی سفید 2 » به کارگردانی سید جواد هاشمی نمایش این فیلم برای مدارس و دانش آموزان آغاز شد.

حبیب اسماعیلی مدیر عامل رسانه فیلمسازان با اشاره به فروش خوب این فیلم گفت:در ادامه‌ی اکران و استقبال مخاطبان از فیلم سینمایی «پیشونی سفید 2 » و تقاضای خانواده ها و دانش آموزان مدارس ، با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش امکانی فراهم شده تا دانش اموزان مدارس بصورت گروهی بتوانند به تماشای این فیلم بنشینند.

وی ادامه داد:هماهنگی لازم با سینماداران انجام شده و همچنین وزارت اموزش و پرورش نیز پروانه حمایت از این فیلم را برای نمایش در همه مقاطع تحصیلی صادر کرده است.

اکران فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» همچنان ادامه دارد و این فیلم تاکنون به فروشی حدود 3 میلیاردو 800 میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام/