به گزارش پارس نیوز، 
​رسیتال پیانوی « اولاف جان لانری» در بزرگداشت دویست و چهل و هشتمین زادروز « لودویگ وان بتهوون »، آهنگساز شهیر آلمانی، در تالار رودکی برگزار شد اما بسیاری از بزرگان موسیقی کلاسیک ایران غایب این مراسم بودند.

بتهوون در هفدهم دسامبر سال 1770 مصادف با 26 آذرماه 1149 شمسی در شهر بن و در کشور آلمان دیده به جهان گشود.

«اولاف جان لانری» که چندی پیش نیز کنسرتی با همراهی هموطن خود یعنی جیووانی ریچاردی نوازنده کنترباس در تهران برگزار کرده بود در رسیتال دیشب خود آثاری از بتهوون موسیقیدان شهیر قرن هفدهم میلادی و از هنرمندان نام آور دوران رمانتیک و کلاسیک تاریخ موسیقی جهان را اجرا کرد.

این پیانیست شهیر، متولد 1971 ایتالیا و فارغ التحصیل از کنسرواتوار ورونا و آکادمی پیانو در ایمولا است.

او تاکنون موفق شده تا نام خود را بعنوان برنده مسابقات معتبری چون «بوسونی» در ایتالیا، « World Music Piano Master » در مونت کارلو ومسابقه « Hamamatsu » در کشور ژاپن به ثبت برساند .

او تاکنون در فستیوال های بین المللی و همچنین به صورت رسیتال پیانو در شهرهای مختلف ایتالیا و سایر کشورها از جمله اتریش، فرانسه، آلمان، لهستان، ژاپن داشته است.

این هنرمند ایتالیایی که نوای دلنشین ساز او شهرتی جهانی دارد، در رسیتال شب گذشته خود، سونات شماره 8 (پاتِتیک) در سه موومان از «بتهوون» ، 6 پرلود ثر « کلود دبوسی » موسیقیدان شهیر فرانسوی و از چهره های مهم تاریخ موسیقی معاصر، بالاد شماره 1 و لالایی در رِ بمل ماژور از «فردریک شوپن» نوازنده و موسیقیدان برجسته قرن 18 لهستان، قطعه نمایش برای ستاره ها ( از آلبوم گر بنگری به سویم) اثر فوزیه مجد (آهنگساز، اتنوموزیکولوگ و پژوهشگر ایرانی) و قطعه « پرلود و فوگ در رِ دیز» از مرتضی شیرکوهی را اجرا کرد.

پس از اجرای قطعه پرلود و فوگ اثر مرتضی شیرکوهی، این هنرمند ایرانی با دعوت از سوی لانری روی صحنه تالار رودکی رفت و با تشویق گرم حاضران مواجه شد.

پس از پایان قطعات مربوط به رپرتوار برنامه اولاف لانری قطعه مازورکا اثر شوپن را بعنوان قطعه «بیز» اجرا کرد.

انتهای پیام/