به گزارش پارس نیوز، 

در نخستین روز از جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در آیین بهره‌برداری از حمام خان کاشان شرکت کرد.

سید عباس صالحی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، این شهر را دارالمومنین خواند و گفت: کاشان در حوزه علم، ادبیات، علوم انسانی، عرفان و... در زمره شهرهای مطرح است. این شهر در سال 97 به اعتبار ویژگی‌هایی که در آن است به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است و تلاش خوبی را برای دفاع از این عنوان دارد.

وزیر فرهنگ با تاکید بر لزوم تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر بر لزوم ایجاد گذرهای فرهنگی در شهرهای مختلف کشور تاکید کرد و این موضوع را سبب تقویت اقتصاد فرهنگ خواند.

دیدار با کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان بخش دیگری از برنامه سید عباس صالحی در نخستین روز از جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان بود.

وی در این دیدار تصریح کرد: کاشان دارای ظرفیت‌های فرهنگ و هنری زیادی است که انگیزه خوبی را برای کار و تلاش تک تک فرهنگ‌دوستان می‌طلبد.

وزیر فرهنگ در مراسم افتتاحیه این جشنواره کاشان را شهری دانست که تاثیرگذاری فرهنگی خوبی در کشور داشته و گفت: ما در این شهر با مناطقی روبه‌رو هستیم که در حوزه دین، دانش، صنایع دستی و مدرن ترکیب متمایزی ایجاد کرده است. یکی از چیزهایی که در شهرهای تاریخی مطرح است بحث خاطره‌زدایی است که به نوعی آلزایمر منتهی می‌شود و در نهایت به گسست منجر می‌گردد و باید از این مساله جلوگیری کرد.

محمدجواد ساداتی نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره از دوسالانه شدن جشنواره ادبیات کودک و نوجوان کاشان خبر داد. این جشنواره از تاریخ 22 تا 25 آذرماه با برپایی بیش از 15 کارگاه آموزشی، پخش فیلم‌های سینمایی در مدارس، قصه‌خوانی، کارگاه‌های هنری، جشن امضا با محوریت آب در شهر کاشان برپاست.

انتهای پیام/