به گزارش پارس نیوز، 
هفتمین همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» عصر چهارشنبه 14 آذر با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیف‌الله صمدیان رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران، مجید ناگهی دبیر همایش و حضور پرررنگ عکاسان، علاقمندان و اهالی رسانه آغاز شد.
 
سیف الله صمدیان در افتتاحیه هفتمین همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» گفت: امیدوارم این 10 روز که همایش در خانه هنرمندان ایران یعنی خانه امن فرهنگ و هنر برگزار می‌شود، پشت هم و همراه یکدیگر باشیم.
 
وی اظهار کرد: دور هم جمع‌شدن هفت شاخه از یک رشته هنری بسیار زیبا و در تاریخ فرهنگ ماندنی است و من امیدوارم که هفتمین دوره همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» دوره ماندگارتر و موفق‌تری نسبت به دوره‌های پیشینش باشد.
 
صمدیان در پایان سخنانش به تفاهنامه مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن عکاسان ایران اشاره کرد و این رویداد را از اتفاقات نادر در کشور برشمرد.
 
مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز خطاب به حاضران گفت: خانه هنرمندان ایران برای شما است و من برای حضور شما و برگزاری این همایش خوشحال هستم.
 
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در شرایط سختی به سر می‌بریم، بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت ملی و توجه به ارزش‌های خود داریم بنابراین من انتخاب عنوان و شعار امسال همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» را که ایران و عکس ایران در نظر گرفته شده است، به انجمن عکاسان ایران تبریک می‌گویم.
 
وی اعلام کرد: از سوی جامعه هنری و انجمن‌های هنرهای تجسمی از حرکت جدید و تلاش مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم و امیدوارم این روند به خوبی ادامه داشته باشد.
 
مجید ناگهی دبیر همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران» نیز بیان کرد: کسانی که در پشت صحنه کار کرده‌اند، سعی داشتند برنامه‌هایی تدارک دیده شود که شما طی 10 روز از آن لذت ببرید، به عکاسی فکر کنید، با هم عکس بگیرید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.
وی در پایان این مراسم گفت: در این دوره 100 برنامه، 100 مهمان، 100 کارشناس، نزدیک 300 عکاس همکاری داشته‌اند و حدود 400 عکس روی دیوار رفته است. این برنامه می‌تواند در طول 10 روز حرکت و انرژی برای سال آینده باشد.
 
از نکات قابل ذکر از برنامه امروز حضور پرتعداد عکاسان بود که به این گردهمایی سالانه خود آمده بودند. حضور یک بچه گربه برای دقایقی در سالن باعث ایجاد شرایط متفاوتی شد.
 
انتهای پیام/