به گزارش پارس نیوز، 

سعید کتابی روز چهارشنبه در جلسه کمیته دانشجویی شهرستان ملایر ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو بیان کرد: نباید با کوتاهی در پاسخگویی به مطالبه های دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزشی، این مطالبه ها به بیرون از دانشگاه کشیده شود.

وی هرگونه نقد سازنده و دلسوزانه را حق دانشجویان دانست و افزود: دانشجویان در تمامی عرصه ها و تحولات انقلاب اسلامی تاثیرگذار بوده اند و به طور قطع این نقد آنان به نفع کشور است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: دانشجویان تحول ساز هستند و در تمامی این تحول ها پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضوری مستمر و تأثیرگذار داشته ‌اند که به واسطه این نقش آفرینی باید نیازهای آنان به موقع پاسخ داده شود.

کتابی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از عرصه هایی بود که دانشجویان حضور پررنگی داشتند و در دوران نهضت اسلامی، فضای ایستادگی و مبارزه را به خوبی لمس کردند.

وی گفت: بسیاری از تحولات تاریخی ما از دانشگاه ‌ها آغاز شد و دانشجویان به ‌عنوان قشری متفکر، حساس و پیگیر شناخته ‌شده‌اند که توانستند با پیروی از امام(ره) و رهبری حرکتی موفقیت آمیز در این مسیر داشته باشند.

کتابی با اشاره به نقش مهم دانشجویان ملایر در عرصه های مختلف انقلاب تاکید کرد: امروز ملایر به شهری دانشگاهی شناخته شده است که می طلبد پیگیری موارد فرهنگی و صنفی دانشجویان آن با حساسیت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: امروز با داشتن دانشجویان خلاق و متفکر در کشور، از نظر علمی و فناوری در دنیا حرف‌ های زیادی برای گفتن داریم و این روند همچنان رو به رشد است.

کتابی با اشاره به ثبت جهانی انگور ملایر، این اقدام را گامی موثر در توسعه این شهرستان دانست و افزود: در جهانی ‌شدن انگور مجموعه دانشگاه ملایر به ویژه پژوهشکده انگور و کشمش تلاش‌ های زیادی انجام داد که نشان از پویایی و همگام بودن دانشگاه با مسئولان و مردم است.

وی همچنین حضور روز گذشته/سه شنبه/ رئیس‌ جمهوری در جمع دانشگاهیان سمنان را بسیار خوب و اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: طبق سخنان دکتر روحانی در جمع دانشجویان، ذهن و فکر دانشجو در مسیر ساختن ایرانی آبادتر، عالم‌ تر و مستقل‌ تر است و باید خودشان را برای آینده مدیریت کشور آماده کنند.

کتابی با اشاره به 16 آذر فرا رسیدن روز دانشجو بیان کرد: روز دانشجو را باید در این شهرستان باقوت و استفاده از تمامی امکانات برگزار کنیم و محور همه برنامه‌ها دانشگاه و دانشجویان باشد.

شهرستان ملایر دارای 11 مرکز آموزش عالی است که بیش از 15 هزار دانشجو در این مراکز تحصیل می کنند.

16 آذرماه در تقویم رسمی کشور به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

انتهای پیام/