به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی شکوهی روز چهارشنبه در گردهمایی اعضای گروه های آموزشی دوره ابتدایی همدان افزود: همه جهت گیری های آموزشی باید در ایجاد اثر بخشی در کلاس درس باشد و نقش آفرینی اصلی گروه های آموزشی در بالا بردن کیفیت آموزشی نمایان می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم آموزش و پرورش تحقق کیفیت آموزشی است اظهار داشت: عمل هوشمندانه، انتخاب آگاهانه، برنامه محوری و عمل حرفه ای از مهمترین لازمه های کار آموزشی در مدرسه محسوب می شود.

شکوهی با بیان این که تربیت شهروند موثر جز انتظارات برنامه درسی ملی است ادامه داد: آرمان ها و آرزوهای دستگاه تعلیم و تربیت در این برنامه نهفته است که به عنوان محور و نقطه اصلی فعالیت های آموزشی نیز به حساب می آید.

وی عنوان کرد: افزایش دانش نظری و عملی در حوزه کاری، رصد تحولات حوزه فناوری های آموزشی و اطلاع از سیاست های آموزشی از ضرورت های فعالیت گروه های آموزشی است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پروش با بیان اینکه اولویت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت اجرای دقیق سند تحول بنیادین است، افزود: همه برنامه ها و فعالیت ها حول محور این سند تنظیم و با تصویب زیرنظام های این سند مرحله اجرایی آن آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان نیز گفت: بیشتر کلاس های ابتدایی استان توسط سرگروه های آموزشی مورد بازدید و راهبری آموزشی قرار دارند.

یاسر نانکلی افزود: گروه های آموزشی تاثیر بسزایی در آموزش دارند و جز نخبگان امر آموزش به حساب می آیند.
وی اظهار داشت: سرگروه های آموزشی برای راهبری و تسهیل امر آموزش انتخاب شده اند و با بهره مندی از دانش روز فعالیت می کنند.

نانکلی عنوان کرد: لازمه حضور سرگروه های آموزشی در بازدید از مدارس و برگزاری کارگاه های آموزشی، به روز بودن علمی آن ها است.

در سال تحصیلی جاری بیش از 170 سرگروه آموزشی دوره ابتدایی در شهرستان ها، نواحی و مناطق استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/