به گزارش پارس نیوز، 

 کارگردان «رالی ایرانی» درباره ویژگی های مختلف فصل دوم این فیلم مسابقه از افزایش تعداد شرکت کننده ها و تنوع و گستردگی لوکیشن ها گرفته تا تعداد دوربین هایی که رقابت را به تصویر می کشند سخن گفت.

جزییاتی تازه از مسابقه «رالی ایرانی»

آرش معیریان کارگردان مجموعه «رالی ایرانی» که فصل دوم آن در حال تولید است، درباره تفاوت های سری دوم این فیلم مسابقه با فصل نخست آن توضیح داد: ما در سیستم قبلی سه گروه شرکت کننده داشتیم که متشکل از تیم آقایان، تیم خانم ها و تیم زوج زن و شوهر بود اما در فصل دوم ما 6 تا تیم دو نفره داریم و البته بازیگران شاخص دیگری هم به اجرای نقش های مهم دیگری می پردازند که تنوع کار از فصل یک بیشتر است. در این تیم ها از بازیگران خارجی که حضورشان در تلویزیون و سینما با اجازه و تایید مراکز ذیربط صورت گرفته تا بازیگران معروف سینما و تلویزیون، خوانندگانی و همینطور قهرمانانی در رشته های ورزشی حضور دارند.

او افزود: برخلاف سری اول که شش قسمت بود، فصل دوم 13 قسمت خواهد داشت و ما فضایی را انتخاب کردیم که تنوع بصری متنوعی در اقلیم ایران را پوشش می دهد. تفاوتی که با سری قبلی دارد نیز این است که این بار مسابقه هم در مرکز ایران یعنی کویر و دشت و مناطق خشک جذاب توریستی اجرا شده، هم به مناطق بکر مازندران و گیلان سر زدیم و چیزی حدود سه هزار کیلومتر را در خطه مازندران و گیلان پوشش تصویری و فضایی دادیم و مناطق به شدت بکر را به عنوان بستر انجام مسابقه انتخاب کردیم. ضمن اینکه از جنوب ایران نیز غافل نشدیم و در استان هرمزگان، خلیج فارس، جزیره قشم و جزایر اطراف ضبط داشتیم.

این کارگردان تاکید کرد: برای اولین بار است یک سریال شبکه نمایش خانگی آن هم در حوزه رئالتی شو چنین تنوع و گستردگی لوکیشن دارد و در نظر گرفتن این گوناگونی فضا، اقلیم و جغرافیا برای رقابت کننده ها، کار را برای ما هم به شدت جذاب کرد و هم سخت.

معیریان در این باره که چند دوربین به صورت همزمان رقابت شش گروه را به تصویر می کشند، گفت: ما برای هر گروه دو نفره سه دوربین قرار دادیم که به شکل همزمان از ابتدای شروع مسابقه آنها را رصد و دنبال می کردند. ضبط این فیلم مسابقه 10 روز طول کشید و با توجه به اینکه 6 گروه داشتیم، 18 دوربین و 13 فیلمبردار به شکل همزمان در شمال و جنوب و مرکز ایران به شکل پراکنده مشغول فیلمبرداری بودند.

داور و مجری مسابقه یعنی فرزاد حسنی را هم سه دوربین همراهی می کرد. در کنار همه این دوربین ها، فیلمبرداران زبده و کارکشته ای در حوزه مستند برای لحظات و مقاطعی که هر کدام از گروه ها به گذرگاه ها و نقاط عطفی می رسیدند، مستقر شده بودند تا ثبت هیچ لحظه ای را از دست ندهیم. بنابراین می شود گفت برای اولین بار در یک پروژه از 30 دوربین و 30 فیلمبردار استفاده کرده ایم که در کنار هر کدام یک صدابردار به صورت مجزا به ضبط صداها می پرداخت و در مجموع یک تیم 80 نفره به لحاظ اجرایی پشت دوربین طی 10 روز همزمان مشغول فعالیت بودند.

جزییاتی تازه از مسابقه «رالی ایرانی»

کارگردان «چپ دست» و «شارلاتان» درباره اینکه کدام یک از شرکت کننده ها را می توان خوش اخلاق ترین و کدام یک را بد اخلاق ترین معرفی کرد، گفت: نمایش جنبه های مختلف شخصیت افراد جزو یکی از بخش های جذاب مسابقه ما است. از 12 دوستی که در طول 10 روز همراه آنها بودیم رفتارهای جذابی در کار می بینیم که در معرض قضاوت مردم و تماشاگران قرار خواهد گرفت و بهتر است مردم در این زمینه تصمیم بگیرند.

قضاوت بر اساس تصاویری که به شکل کاملا واقعی از آنها گرفته شده و می توان بهترین، اخلاق مدارترین، مقاوم ترین و ترین های دیگر را اینگونه انتخاب کرد که یکی از بخش های ویژه مسابقه ما به حساب می آید. پاسخ دادن به این سوال از سوی کارگردان، قضاوت تماشاگران را تحت شعاع قرار می دهد و ترجیح بر آن است با پخش مجموعه مخاطبان فضا و لحظات را به صادقانه ترین شکل ممکن در 13 قسمت شاهد باشند و خود دست به انتخاب بزنند.

معیریان در پایان دراین باره که آیا سوپرایزی برای مخاطبان خواهید داشت، تصریح کرد: دوستانی که فصل اول را دیده اند و دوست داشتند، بدانند فصل دوم ما 10 برابر جذاب تر و هیجان انگیزتر خواهد بود. نکته مهم تر که حاصل طراحی خارق العاده این رئالیتی شو توسط سعید ابوطالب است اینکه هیچ بخش، هیچ اتفاق و نتیجه ای از پیش برای بینندگان قابل پیش بینی نیست چنانچه برای بازیگران ما هم در طول ضبط مسابقه قابل پیش بینی نبود.

در این کار سوای بحث فیلم و جذابیت های نمایشی، گروه پشت و جلوی دوربین یکی از بهترین و ناب ترین لحظات زندگی شان را در جغرافیایی به گستره شمال تا جنوب کشور تجربه کردند و این اتفاقی است که برای کمتر فیلمسازی و هنرمندی رخ می دهد. ما در این اثر سوای بحث فیلم، تجربه ارزشمند و خوب ایرانگردی را داشتیم و به جرات «رالی ایرانی» برای مخاطبانی که علاقهمند به ایرانگردی هستند، یک آلبوم توریستی خوب را ارائه می دهد.