به گزارش پارس نیوز، 

تهران| جشنواره بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی برگزار شد

امید قمی اظهار داشت: به منظور ایجاد فضای نشاط و شادابی در جامعه و لزوم آشنایی هر چه بیشتر اقوام و طوایف با آداب و رسوم یکدیگر نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی در ورزشگاه شهدای قیطریه شمیرانات امروز برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره با همکاری اداره ورزش جوانان و هیئت‌های ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی محلی از امروز 13 آذرماه گشایش یافت.

رئیس اداره ورزش جوانان شمیرانات تصریح کرد: با توجه به سکونت اقوام مختلف ایرانی در منطقه شمیرانات و لزوم آشنایی هر چه بیشتر آنها با آداب، سنن، پوشش و سایر ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی یکدیگر مقرر شد این جشنواره در منطقه شمیرانات برگزار  شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره نمایندگان اقوام مختلف ایرانی با به نمایش گذاشتن ورزش‌ها و بازی‌های گستره جغرافیایی اقلیم خود به پخت و پز غذاها و دسرهای سنتی منطقه خود نیز می‌پردازند.

قمی یاد آور شد: نخستین جشنواره بازی‌های بومی محلی و غذاهای سنتی اقوام ایرانی با حضور جمعی از مسئولان عالی اجرایی استان و مدیران ورزشی و جمع کثیری از ورزش دوستان در محل سالن ورزشی زنده یاد قدرت شجاعیان واقع در ورزشگاه شهدای قیطریه شمیرانات برگزار شد.

وی با اشاره به این که هدف از برگزاری این جشنواره نهادینه کردن ورزش‌های بومی محلی و حفظ غذاهای سنتی در هر یک از مناطق است افزود: در صدد هستیم با برگزاری این قبیل جشنواره‌ها از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه هر یک از مناطق با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آنها استفاده بهینه شود و دستگاه‌های اجرایی از قبیل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را برای حمایت بیشتر از آداب، رسوم و سنت‌ها پای کار آورده و فرهنگ این استعداد ها پایدارتر شود.

رئیس اداره ورزش جوانان شمیرانات بیان کرد: به تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره به رسم یاد بود هدایایی اهدا می‌شود و به 6 نفر به صورت ویژه جوایز نفیس داده می‌شود.

وی گفت: امید است با انجام این قبیل جشنواره‌ها و انجام کار کارشناسی و میدانی در هر یک از مناطق بومی و محلی شرایط لازم برای شناسایی دقیق بازی‌های سنتی و ثبت و ماندگاری ورزش‌هایی که ریشه در تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی دارد فراهم شود.

انتهای پیام/