به گزارش پارس نیوز، 

حامد کاتبی کارگردان انیمیشن سینمایی «در مسیر باران»  با اشاره به شرایط اکران این اثر سینمایی گفت: این انیمیشن برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و ۲ سال طول کشید تا بتواند نوبت اکران مناسبی دریافت کند که البته این فاصله بی شک برای من در زمینه جذب مخاطب مشکلاتی را به همراه داشت.

وی بیان کرد: زمانی که به ما نوبت اکران فیلم را اعلام کردند، تنها یک هفته برای تبلیغات این اثر داشتیم و عملا نتوانستیم تبلیغاتی را برای این انیمیشن ارائه کنیم. البته یک هفته اول اکران با تعطیلات ۳ روزه همزمان شد و در واقع می‌توان گفت هفته اول اکران را از دست دادیم.

این کارگردان انیمیشن بیان کرد: در شرایط فعلی و با استفاده از تبلیغاتی که داشتیم فیلم دیده شد و مخاطبان به دیدن این انیمیشن آمدند. مساله جالب این بود که مخاطب بعد از دیدن «در مسیر باران» راضی از سینما خارج می‌شود که البته این اتفاق از طریق تیمی که برای رصد سینماها و مخاطبان در نظر گرفته ایم، مشخص شد. این درحالی است که به گفته سینماداران این رضایت در شرایطی رخ داده است که این روزها مخاطبان به دلیل رضایت نداشتن از فیلم ها، سالن‌ها را ترک می‌کنند.

کاتبی با اشاره به جذب مخاطب و موفقیت در گیشه برای انیمیشن «در مسیر باران» توضیح داد: سیر رشد ما در این بخش کاملا پلکانی بوده است و در حال حاضر مخاطب قابل توجهی داریم اما سینما و یا سانس نداریم. اگر هم سانسی در اختیار ما بگذارند، سانس‌های کم مخاطب مانند سانس‌های ظهر است.

وی تاکید کرد: با تمام این شرایط اکثر سانس‌های ما پرمخاطب است، به همین دلیل می‌توان گفت که بین ما و بسیاری دیگر از صاحبان فیلم‌ها برای گرفتن سانس مناسب جنگ است. زمانی که این انیمیشن اکران شد، ۴ فیلم سینمای اکران شد که در این میان فیلم کودک نیز وجود داشته باشد.

این کارگردان انیمشن ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که برای سینمای کودک و نوجوان رخ داده است، حمایت آموزش و پرورش در زمان اکران است. خوشبختانه توانستیم در این حوزه اکران‌های دانش آموزی را در شهرهای تهران، مشهد، قم و قزوین راه اندازیم. مخاطب سنی که برای این انیمیشن در نظر گرفته شده است دانش آموزان نیمه دوم ابتدایی به بالا است.

وی توضیح داد: امیدوارم بتوانیم در این حوزه شهرهای بیشتری را با خود همراه کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا با مدارس به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را برای تماشای این انیمیشن به سینما بکشانیم. انیمیشن قابلیت‌های مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به این مساله اشاره کرد که سینمادار خوب می‌داند اکران انیمیشن می‌توان سانس‌های صبح را پر کند و این به نفع سینما و فیلم است.

این کارگردان بیان کرد: استفاده از چهره‌های شناخته شده سینمایی در این انیمیشن سبب شده است تا مخاطب بزرگسال نیز برای دیدن این انیمیشن به سینما بیایند. با توجه به اینکه «در مسیر باران» یک انیمیشن با ساختار واقع گرا است، استفاده از چهره بازیگران در جذب مخاطب تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: پیشبینی می‌کنم که این انیمیشن تا آخر سال برای مدارس در سینماها نمایش داده شود، اما مساله اصلی ما اکران‌های عصر و شب است. تاکید می‌کنم که اگر «در مسیر باران» مخاطب نداشت، چنین درخواستی نمی کردم، اما این فیلم مخاطب دارد و باید از آن حمایت شود.

کاتبی در پایان گفت: انیمیشن صنعت نوپایی در کشور ما است، اما هنرمندان ایرانی توانسته‌اند تا در این زمینه آثار سینمایی تولید کنند. در چنین شرایطی سینمای انیمیشن نیاز به حمایت دارد تا کارگردانان انیمیشن علاقه‌مند به تولید باشند.