به گزارش پارس نیوز، 

 پس از آنکه شرکت اپل از محصولات جدید خود اعم از گوشی‌های جدید آیفون در ماه سپتامبر سال جاری میلادی رونمایی کرد، تحلیلگران بسیاری پیش‌بینی کردند که با توجه به قیمت‌های بسیار بالای این محصولات، آیفون‌های نسل جدید اپل از استقبال چندان زیادی برخوردار نخواهد شد، چراکه به عقیده این کارشناسان و همچنین خیل عظیمی از کاربران، محصولات مذکور با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارند، قابلیت‌های منحصر بفرد و ویژه‌ای را به آنها ارائه نمی‌دهند.

حالا به تازگی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرده‌اند که کاربران هندی در سه ماهه سوم سال جاری استقبال بسیار ضعیفی از آیفون‌های جدید کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در فصل پایانی منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی نیز این روند نزولی همچنان ادامه داشته باشد.

این بدان معناست که فروش آیفون برای نخستین بار در چهار سال اخیر، به شدت کاهشی گزارش شده است که این امر نشان‌دهنده عملکرد ناموفق اپل در بازار موبایل هند تلقی می‌شود.

بر اساس گزارش وب سایت thestar ، تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز بجای روند کاهشی فروش آیفون در این کشور خاطرنشان کرده است که نرخ رشد فروش گوشی های جدید آیفون در سه ماهه سوم سال منتهی به فصل تعطیلات ثابت بوده است.

بازار کشورهای چین و هند با توجه به جمعیت بسیار بالای کاربران و همچنین تنوع در سلیقه و قدرت خرید آنها، همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی برخوردار است و کاهش یا افزایش میزان فروش آنها در این کشورها می‌تواند نشان‌دهنده موفقیت یا عدم موفقیت آنها باشد.

نیل شاه، مدیر تحقیقات موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در هنگ کنگ در این خصوص می‌نویسد میزان فروش آیفون‌های جدید در یک فصل گذشته به 700 الی 800 هزار دستگاه رسیده است که این میزان در مقایسه با یک میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کاهش بی سابقه‌ای پیدا کرده است.

وی نیز در تشریح علت این موضوع، قیمت‌های بسیار بالای محصولات جدید اپل را مقصر کاهش میزان فروش و نرخ رشد آیفون های جدید عنوان کرد و گفت که این نخستین بار در چهار سال گذشته است که اپل در بازار هند با چنین روند رو به افولی مواجه می‌شود.

وی همچنین در ادامه می‌گوید: آیفون‌های جدید علی رغم قیمت بالا، قابلیت‌های چندان شگفت‌انگیز و منحصر بفردی ندارند و از طرفی دیگر هم اندروید تبدیل به سیستم‌عامل و پلتفرم بهتری برای برنامه‌های مختلف شده است. به همین دلیل به نظر می‌رسد که کاربران حق دارند تمایل چندانی به تهیه، خریداری و استفاده از آیفون‌های جدید نداشته باشند.