به گزارش پارس نیوز، 

منصور امینی امروز در اجلاسیه فضای مجازی و گردهمایی تخصصی فعالان فضای مجازی خراسا‌ن‌جنوبی با موضوع «ایثار، جهاد و شهادت»، با بیان اینکه امروز در فضای شبکه‌های اجتماعی تکلیفمان با خودمان معلوم نیست، اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از مسؤولان انقلابی شک دارند که باید در این عرصه ورود کنیم یا خیر، لذا دایره اختلافات در این فضا بسیار بالا گرفته است.

وی با بیان اینکه با این فضا تنها در زمین دشمن بازی می‌کنیم، بیان داشت: متأسفانه دولت سابق و دولت فعلی به هیچ‌کدام از تدابیر رهبری در حوزه فضای مجازی در لایه‌های مختلف اهمیت ندادند.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج، با ابراز تأسف از نبود پیام‌رسان اساسی جهت رفع نیازهای مردم، بیان داشت: جوانان خلاقی در این عرصه داریم که حتی در این زمینه کار هم کرده‌‌‌اند اما متأسفانه مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

امینی با اشاره عدم حمایت مسؤولان از پیام‌رسان‌های ایرانی گفت: مدیریت کلان فضای مجازی دست زیرساخت است که متأسفانه هیچ اقدامی در این خصوص صورت نپذیرفت.

وی همچنین ضمن گلایه از وزیر ارتباطات با بیان اینکه با شعار و حرف کاری پیش نمی‌رود، اعلام کرد: متأسفانه وزیر ارتباطات نیز از روزی که بر سر کار آمد، به سمت بومی‌سازی نرفته است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج با اشاره به وضعیت اسفناک لایه‌های زیرساخت و خدمات در حوزه فضای مجازی، تصریح کرد: تأمین زیرساخت فقط در دست دولت و وزارت ارتباطات است که جوانان خلاق ایرانی را کمک نکرده و به عنوان یک پروژه ملی به موضوع پیام‌رسان‌های ایرانی اهمیت ندادند.

امینی با اعلام اینکه فضای مجازی دارای لایه‌های مختلف بوده و اگر به این لایه‌ها توجه نشود کارمان ابتر می‌ماند، مطرح کرد: امروزه انقلاب صنعتی و کشاورزی را پشت سر گذاشته و در آستانه انقلاب سایبری در سطح جهان هستیم.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن افق آینده کشور و کار منفعلانه جامعه را دچار آسیب‌های زیادی می‌کند، عنوان کرد: باید تا جایی که می‌توانیم در مقابل هجمه‌های دشمن مقابله کنیم، لذا این مهم با نگاه منفعلانه محقق نمی‌شود.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج با تأکید بر اینکه باید به سمت تمدن فضای مجازی برویم با طرح پرسشی، اظهار داشت: چرا حوزه‌های علمیه، مراجع و علمای دین در بحث فقه آینده فضای مجازی، فلسفه و نحوه مواجه با این فضا آینده‌نگری و کار عمیق انجام نمی‌دهند؟

امینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در حوزه فضای مجازی با بیان اینکه ایشان مهم‌ترین بخش در فضای مجازی را مربوط به لایه تولید و محتوا می‌دانند، بیان کرد: یکی از ضرباتی که از دشمن بر ما وارد می‌کند در حوزه محتوا است.

وی عنوان داشن: جهان پیش رو تا 20 سال آینده به‌گونه‌ای است که حواس پنج‌گانه انسان در آن شبیه‌سازی می‌شود و هم‌اکنون نیز بخشی از این مهم انجام شده است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج یکی از مهم‌ترین اشکالات کار انقلابی‌ها و حزب اللهی‌ها را انفعال دانست و توضیح داد: دشمن اهداف خود را مشخص و در اندیشکده‌ها مطرح و برای آن تاکتیک معرفی می‌کند اما ما به کوچک‌ترین و نهایی‌ترین اثر واکنش نشان می‌دهیم.

امینی تولید محتوا را از مهم‌ترین لایه‌های فضای مجازی ذکر کرد و گفت: جوانان انقلابی توانمندی در کشور وجود دارند که می‌توانند این فضا را تغییر دهند.

وی با تأکید بر اینکه نباید به سمت انفعال برویم، به نمونه‌ای از کارهای دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: اگر آن‌ها افرادی مانند مسیح علی‌نژاد را دارند که به نظام جمهوری اسلامی و حجاب هتاکی می‌کند، در مقابل این ما نیز خواهران حزب‌اللهی و انقلابی زیادی داریم که باید خود را نشان دهند و نمونه بارز این مهم، کتاب «من زنده‌ام» معصومه آباد است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج، بر لزوم استفاده از گنجینه گرانقدر شهدا، آزادگان و جانبازان تأکید کرد و یادآور شد: تولید محتوا برای شهدا کوچک‌ترین کاری است که می‌توان برای شهدا در فضای مجازی انجام داد.

امینی در پایان خطاب به فعالان فضای مجازی، گفت: کار جبهه‌ای و آتش به اختیاری که رهبری فرمودند را فراموش نکنید.