به گزارش پارس نیوز، 

پس از معرفی محمدرضا فروتن، هانیه توسلی و ابوالفضل پورعرب به عنوان بازیگران بخش نمایشی اُپرای «هفت شهر عشق» که قرار است اوایل زمستان امسال در تالار وزارت کشور روی صحنه برود، پانته آ بهرام، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی و محمد ساربان نیز به این اُپرا پیوستند.

این در حالی است که روزبه نعمت اللهی، سالار عقیلی و روزبه بمانی پیش‌تر به‌عنوان خواننده‌های این اُپرا معرفی شده بودند. ضمن اینکه اسفندیار قره‌باغی، ودود موذن، عباس عابدین زاده، هادی قضات و شاهین آرین نیز سولیست‌های «هفت شهر عشق» هستند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی نیز در این پروژه بخش اجرای زنده موسیقی اثر را به عهده خواهد داشت.

اپرای «هفت شهر عشق» براساس منطق‌الطیر عطار طراحی و نگارش شده و در آن از اشعار مولانا و حافظ نیز وام گرفته شده است.

این اثر به گفته دست اندرکارانش با ترکیبی از انواع هنرها و بهره‌گیری از آموزه‌های ادبی و هنری که مشتمل بر اشارات عرفانی بودخ، به صحنه می‌رود و برانگیخته (قهرمان داستان)  برای رسیدن به سر منزل مقصود پای در این طریقت دشوار می‌نهد.

محمد عبدی‌زاده نویسنده و کارگردان، منصور دانشور آهنگساز، مرضیه مهدی‌زاده و علی آقایی نسب تهیه‌کنندگان و نادر رجب‌پور سرپرست گروه فرم دیگر عوامل اجرایی پروژه را تشکیل می‌دهند.

اشعار استفاده شده در این پروژه نیز بر اساس اشعار مولانا، حافظ، شهریار و صالح سجادی به نگارش درآمده است.