به گزارش پارس نیوز، 

روابط عمومی رادیو فرهنگ طی یادداشتی به توئیت محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.

در این یادداشت آمده است: یکی از سیاست‌­های فرهنگی معاونت صدا ایجاد تعامل و توسعه مبادلات رسانه­‌ای با کشورهای دیگر است. در این زمینه رادیو فرهنگ از آغاز تأسیس تا به امروز که بیست سال می‌­گذرد، تلاش می­‌کند که شنوندگان خود را با فرهنگ، اقتصاد و سبک زندگی ملل دیگر آشنا کند. شناخت فرهنگ ملت­های استعمارستیز، جهان اسلام و هم‌زبانان جزو سیاست­‌های محوری این شبکه رادیویی بوده است.

برنامه­‌های مفصلی در تبیین این راهبرد از بیست سال بدین سو طراحی و پخش شده است. «هم‌زبانان» آشنایی با کشورهای هم‌زبان همانند تاجیکستان، افغانستان، «فارسی با طعم شکر» آشنایی ملل مسلمان و همسایه با زبان فارسی و پخش خاطرات شیرین فارسی‌­آموزان کشورهای دیگر، «جهان ترجمه» بررسی کتاب‌­ها و آثار مختلف جهان اسلام و آسیای شرق از جمله برنامه‌­هایی است که با این هدف طراحی و پخش شده است.

برنامه «مروارید شرق» نیز برای آشنایی با سبک زندگی، اقتصاد، فرهنگ و موسیقی مردم چین طراحی شده است.

از دیگر سو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در رویارویی با دولت­‌ها همواره خط مشی مشخصی دارد که مقام معظم رهبری آن را ترسیم فرموده‌­اند.

ما ضمن تکیه بر قانون همواره در کنار دولت‌­ها هستیم و علاوه بر آن با توجه به پایگاه مردمی رادیو و تلویزیون، بازتاب­‌دهنده نقد و نظر مردم نیز هستیم.

رادیو فرهنگ این امکان را برای تعامل با دولت یازدهم در قالب برنامه‌­ای با نام «هنر هشتم» دارد تا روابط  عمومی‌­های وزارت­خانه­‌ها و نهادها بتوانند آخرین دستاوردهای دولت را برای مردم گزارش کنند.