به گزارش پارس نیوز، 

 رامین جمشیدی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان اردبیل با موضوع حقابه زیستی رودخانه بالیخلو اظهار داشت: حقابه زیستی رودخانه‌ها و تالاب‌ها و اختصاص حقابه مورد نیاز رودخانه‌ها برای تداوم حیات زیستمندان آبزی امری مهم بوده که با توجه به این مهم موضوع حقابه زیستی رودخانه بالیخلو بررسی شد.

وی افزود: حفظ کیفیت آب رودخانه برای حفظ توان خودپالایی آن، حفظ حیات جانداران رودخانه به ویژه ماهی‌ها، بهره‌مندی از زیبایی‌های رودخانه و حاشیه آن برای جذب گردشگر به حفظ جریان آب رودخانه بستگی دارد که انتظار می‌رود در این زمینه متولیان امر اقدامات لازم را با برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل با بیان اینکه این رودخانه در سال‌های گذشته زیستگاه دائمی پستانداران آبزی نظیر سمور آبی و زیستگاه فصلی پرندگان مهاجر بوده است خواستار رعایت الزامات زیست محیطی در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری و جلوگیری از دخل و تصرف در حریم رودخانه شد.

جمشیدی گفت: منابع آلاینده رودخانه شامل منابع آلاینده شهری و روستایی به ویژه تخلیه فاضلاب خانگی به رودخانه، منابع آلاینده تولیدی و صنعتی، منابع آلاینده کشاورزی و پساب آب‌های گرم معدنی است و با توجه به اهمیت موضوع عاملان آلودگی رودخانه به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی آسیب‌ها و تهدیدات بهداشتی بیان کرد: در این زمینه نقش شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و باید برای افزایش مشارکت اجتماعی در راستای نهادینه کردن فرهنگ صیانت از این رودخانه اقدامات فرهنگی انجام شود.