به گزارش پارس نیوز، 

با وجود اینکه برخی تصور می‌کنند این روز‌ها هنر نمایش بواسطه‌ برخی نمایش‌ها به هنری لاکچری تبدیل شده و کمتر قشری می‌تواند تئاتر ببیند؛ باید بگوییم اینطور نیست. نمایش‌هایی اکنون در حال اجرا هستند که مبلغی را برای آثارشان نمی‌گیرند درواقع این اثر در فضای باز اجرا می‌شود و گنجایش تعداد مخاطب بالای پانصد نفر را دارد. اثری که می‌تواند تا حدودی اوقات فراغت خانواده‌ها را پر کند.

نمایش «رسول» به کارگردانی اسماعیلی با حال هوای این روز‌های صفر مناسبت دارد. این اثر روایت شخصیتی است که روزی لات محل بوده، اما به عشق امام حسین علیه السلام دچار تحول می‌شود و از آن به بعد به او لقب رسول ترک آزاده‌ی امام حسین علیه السلام را می دهند. این نمایش تا ۱۸ آبان هرشب ساعت ۱۹ در منطقه‌ عباس آباد تهران اجرا می‌شود.

روز‌های پاییزی به خصوص آخر هفته گالری گردی هم پیشنهاد فرهنگی دیگری است. نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط «نی ناله» در گالری رسول مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برپاست.

آثار این نمایشگاه در قالب خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط معلی و نقاشی خط است که اثری از استاد عباس اخوین نیز در بین آثار دیگر به چشم می‌خورد. نمایشگاه نی ناله به مناسبت اربعین حسینی برپا شده و تا ۱۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

سینما‌های شهر هم در این فصل سرد فیلم‌هایی را اکران کرده فیلم‌هایی که هرکدام موضوعات مختلفی دارد؛ اما اگر به دنبال فیلم‌هایی با مضمون کودک و نوجوان هستید تماشای فیلم «آهوی پیشونی سفید» به کارگردانی سید جواد هاشمی را از دست ندهید. در خلاصه‌ این فیلم آمده است: اختاپوس در حال فرمانروایی است و با به خدمت گرفتن بل بله نقشه‌هایی برای به دام انداختن آهو‌ها می‌کشد. آهو‌ها از قلعه فرار می‌کنند و از طرفی دیگر آهوی پیشونی سفید که از دست سالار پدر خود به ستوه آمده است و از وی روی برگردانده، می‌خواهد نزد مادرش که اکنون بازگشته برود....

اما روزی که با کتاب سپری نشود؛ انگار چیزی برای یادگیری کم داشتیم. کتاب «هزار توی سعودی» از آن دسته آثاری است که بعد از آمدن در بازار نشر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته. نویسنده این کتاب سردبیر سابق وال‌ استریت ژورنال و برنده جایزه پولیتزر است که نزدیک به ۳۵ سال عربستان سعودی را موضوع پژوهش‌‌های خود قرار داده و بار‌های بسیار به آن سرزمین سفر کرده است. هاوس برای تألیف این کتاب، علاوه بر سفر‌های متعددش به این کشور، با بسیاری از شاهزادگان، روحانیون، تجار و حتی زنان همیشه سراپا پوشیده عربستان مصاحبه کرده و حتی روز‌های بسیاری را در کنار خانواده‌‌های متفاوت سعودی زیسته و سعی کرده در کتاب خود به لایه‌‌های زیرین مردم، حکومت، خاندان سلطنتی و گذشته و پیش بینی درمورد آینده عربستان سعودی بپردازد.

این کتاب پس از انتشار توجه بسیاری از صاحب ‌نظران و پژوهشگران عرصه مطالعات خاورمیانه را جلب کرد. هنری کسینجر، خواندن این کتاب را به همه کسانی که به دنبال دیدگاه تازه‌‌ای نسبت به یکی از مهم‌‌ترین جوامع جهانند، توصیه کرده و برژینسکی آن را کتابی خوانده که رهبران آینده سعودی باید آن را به دقت بخوانند.

موزه فرشچیان در مجموعه‌ی سعد آباد تهران هم به دلیل نقاشی‌های زیبا و خاطره انگیز یکی از مکان‌های منحصر به فرد این مجموعه است؛ در آنجا آثاری نقش بسته که روایت‌های جالبی دارد و در کنار مجموعه سعد آباد، خانواده‌ها می‌توانند برای گذراندن اوقات خوش به آنجا بروند.

انتهای پیام/