به گزارش پارس نیوز، 

پس از افشای فساد و تخلفات گسترده در بنیاد شهید کشور و ورود کمیسیون تحقیق و تفحص به بنیاد شهید و برگناری مسعود زریبافان همچنان بنیاد شهید کشور به دلیل سهل انگاری و بی توجهی به امور ایثارگران مورد نقد قرار دارد. بنیاد شهید با برگزاری جشنواره ایثار راهی برای نشان دادن تعامل با رسانه ها ایجاد کرد و هر خبرنگاری که در مدح و ثنای بنیاد شهید نوشت برگزیده شد.

متاسفانه خبرنگاران منتقد بنیاد شهید همگی بایکوت خبری شدند و حراست از حضور انها را بنیاد جلوگیری می کند. بنیاد شهید که روزی روزگاری خبرگزاری به نام حیات داشت حالا با سایت های دست چندم حرکت معکوس مهندسی شده در توقف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در پیش گرفته است.

سایت بنیاد شهید به جای طراحی شکیل و حرفه ای در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتشار اخبار خدمات و فعالیت هایی که انجام می دهد بیشتر خبر مرگ والدین شهدا را رسانه ای می کند. وقتی هم خبر مرگ را باز می کنیم هیچ اشاره ای به شهید و خانواده آن ندارد و حتی عکس هم ندارد. جالب اینکه بنیاد شهید هیچ آرشیوی از مصاحبه  با والدین شهدا همراه با عکس و فیلم روی سایت خود ندارد و عملا مشخص نیست درآمد های هزار میلیاردی از شرکت های خصوصی که دارد چه می شود؟

بعنوان یک خبرنگار (سید هادی کسایی زاده) که ۱۰ سال در حوزه ایثارگران فعالیت کردم می گویم که بنیاد شهید برای برخی مدیرانش همانند مغازه است. یعنی صبح کرکره را باز می کنند شب می بندند و ببینند چقدر از شرکت ها دخل جمع کردند. شاید اگر بنیاد شهید دست مردم بود وضعیت بهتر می شد. بیمارستان ساسان که مرکز درمان جانبازان شیمیایی است انگار توسط گارد ویژه FBI مراقبت می شود. خبرنگار کارت نشان دهد قطعا با شوخی البته خاشقچی می شود.

خبر مرگ والدین شهدا اولویت بنیاد شهید!

 

اگر کار این افراد درست بود از خبرنگار اینقدر وحشت نداشتند. مدیرانی که عملکرد ندارند از نقد می ترسند و فرار می کنند. من خیلی وقت است کمتر برای جانبازان و شهدا می نویسم چون اینقدر شکایت شد و اینقدر تحت فشار بودم که حدی ندارد. پوستشان هم کلفت است و هر قدر گزارش بنویسی و نقد کنی بیشتر خوششان می آید.

حتما برای این گزارش کوتاه هم می خواهند شکایت کنند. شکایت کنید … آخر عملکرد شما انتشار یک خط خبر مرگ والدین شهداست.   همین …

انتهای پیام/