به گزارش پارس نیوز، 

حسین قناعت نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سینما، درباره وضعیت اکران «دزد و پری ۲» گفت: در ابتدا باید از اینکه فیلم‌های کودک و نوجوان به جایی رسیده اند که همزمان با فیلم‌های حوزه بزرگسال اکران می‌شوند و بعضاً مخاطبان بیشتری را به سالن‌ها می‌کشانند، ابراز خوشحالی کنم و بگویم این اتفاق بسیار خوبی برای سینمای کودک خواهد بود؛ اما بی عدالتی در اکران آزاردهنده و دردناک است.

وی با توضیح بیشتر درباره بی عدالتی در اکران عنوان کرد: فیلم سینمایی «دزد و پری ۲» دو سال پیش، سه جایزه از جشنواره کودک و نوجوان به دست آورد که یکی از آن‌ها جایزه بهترین فیلم بود. این یعنی قدرت جذب مخاطبان فراوانی داشته است از سویی فیلمی شاد و مفرح و سالم قلمداد می‌شود؛ ولی جای سوال دارد اثری که قرار بود پس از دوسال انتظار تابستان و با تغییر زمان، مهرماه اکران شود؛ چند هفته‌ای است آنونس آن در سینما‌ها پخش می‌شود و به گفته پخش کننده باز هم خبری از نمایش آن نیست و تا اطلاع ثانوی در بلاتکلیفی به سر خواهد برد؟!

وی افزود: تا جایی که شنیدم تعدادی از فیلم‌ها که طی چند ماه اخیر تولید شدند اکران شده و می‌شوند؛ اما فیلمی مانند «دزد و پری ۲» که دو سال از تولیدش می‌گذرد باید پشت خط اکران بماند! واقعا نمی‌دانم اعتراضم را باید به کجا ببرم و به گوش چه کسی برسانم و اصلاً چه کسی جوابگوست؟!

وی اضافه کرد: فیلم «دزد و پری ۲» به مراتب از «دزد و پری ۱» که با مخاطبانش ارتباط خوبی برقرار کرد، بهتر و دیدنی‌تر است. آیا حق چنین فیلمی که شاد و مفرح، مخصوص خانواده و پربازیگر است باید این باشد؟! امیدوارم همانطور که اتفاقات خوب برای سینمای کودک در حال رخ دادن است، ادامه پیدا کند.