به گزارش پارس نیوز، 

در اتفاقی نادر در تاریخ ۴۰ ساله رسانه ملی ، معاونت سیاسی سیما و یکی از شبکه ها وارد جنگی علنی شده اند. معاونت سیاسی که از دیرباز مستقل از تمام شبکه ها با نظمی بروکراتیک تمام بخش های خبری‌اش را روی آنتن می‌برده و حتی همیشه این بحث وجود داشته که سیاست‌های اعمالی‌شان را فراتر از ریاست صدا و سیما پی می‌گیرند. در شبکه ۳ و مدیریت جدیدش اما این اقتدار یکباره نادیده گرفته شد و مهمتر از این چشم پوشی به کنداکتور که علی فروغی در مقام مدیر شبکه ۳ به آن بالیده بود و دلیل اصلی برخورد با عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ را عدم رعایت قوانین کنداکتور اعلام کرد، بعد از اعتراض معاونت سیاسی به اقدام شان در زیر پا گذاشتن کنداکتور ، به این اعتراض هم حمله کردند و آن را به تمسخر گرفتند.

صبح دوشنبه بسیاری از بیننده های تلویزیونی شوکه شدند . جعفر صافی بنیان گذار  شبکه سه یکی از آنهایی است که می گوید باور چنین رفتاری برایش سخت است؛ «راستش من خودم یکی از آنهایی بودم که می گفتم شبکه ۳ نیازی به پخش اخبار ندارد اما این تصمیمی بود که گرفته شد. در همه دنیا رسم است که خبر تایمی دقیق و مشخص دارد و اینکه برای یک برنامه تولیدی ، زمان بندی‌اش عوض شود عرف نیست. از آن بدتر البته این است که اختلافات را روی آنتن زنده مطرح کنند.»

دعوای کنداکتور

 بعد از حضور روز گذشته (یکشنبه ۶ آبان) علی فروغی در برنامه «حالا خورشید» دوباره حاشیه‌های زیادی به وجود آمد و تب حرف و حدیث‌های گوناگون درباره «نود» و عادل فردوسی‌پور بالا گرفت. اما همه چیز به آنتن زنده ختم نشد و واکنش‌ها بعد از پایان برنامه هم ادامه پیدا کرد، اینبار اما پای رضا رشیدپور هم  به ماجرا باز شد و او در فضای مجازی نسبت به اظهارنظرهای فروغی در برنامه واکنش نشان داد.

فروغی در برنامه روز گذشته «حالا خورشید» درباره مسائل مختلفی حرف زد، رعایت دقیق کنداکتور در این شبکه و پخش برنامه ها با هماهنگی شورای کنداکتور شبکه سه یکی از محورهایی بود که او درباره‌اش حرف زد. نظمی که فروغی از آن می‌گفت اما ۲۴ ساعت هم طول نکشید و اتفاقی عجیب در شب گذشته باعث شد تا هرچه فروغی رشته بود تنها در چند دقیقه پنبه شود.

اوج این بی‌نظمی دیشب روی آنتن زنده تلویزیون رخ داد و به دلیل پخش سریال جدید این شبکه، «حوالی پاییز» خبر شبانگاهی ساعت ۲۲ به دقایقی تاخیر روی آنتن رفت. این اتفاق باعث شد گوینده این بخش خبری با لحنی نسبتا عصبانی و کنایه‌آمیز نسبت به تغییری که در کنداکتور شبکه سه به وجود آمد و باعث پخش با تاخیر خبر ساعت ۲۲ شد واکنش نشان دهد. گوینده خبر این اتفاق را غیرحرفه‌ای دانست در ابتدای اخبار گفت: «از بی نظمی و رفتار غیر حرفه ای که بابت تاخیر در پخش خبر شد، عذرخواهی می‌کنم!»

واکنش تند از مدیوم رشیدپور

همه این ماجراها اما زمانی عجیب‌تر شد که رفتار گوینده بخش خبری شب گذشته در برنامه «حالا خورشید» امروز مورد تمسخر قرار گرفت و در اقدامی عجیب رشیدپور در برنامه‌اش به وضوح گوینده خبر را مسخره می‌کند. رشیدپور که ۲۴ ساعت قبل بیش از یک ساعت آنتن برنامه اش را به علی فروغی داده بود تا در همین برنامه درباره کار حرفه ای این شبکه صحبت شود بعد از غیر حرفه ای خوانده شدن شبکه سه توسط معاونت سیاسی سیما واکنش تندی به این اتفاق داشت. او به همراه پارتنرش «نشاط» متنی اغراق شده از اعتراض شب گذشته رکوعی اخبارگوی خانم را به تمسخر گرفتند و اعلام کردند به دلیل تغییر کنداکتور قهرند و دیگر خبر پخش نمی کنند. 

اتفاقی بی سابقه برای ادامه دادن یک دعوای بی سابقه روی آنتن سیما!

واکنش رسمی مسئول روابط عمومی خبرساز!

اما امروز روابط عمومی شبکه سه درباره تاخیر در پخش سریال و خبر ساعت ۲۲ اعلام کرد که شب گذشته هنگام کپی قسمت اول سریال روی سرور پخش، سرور دچار مشکل فنی شد و رفع مشکل سرور و رساندن سریال «حوالی پاییز» چند دقیقه ای طول کشید که باعث تاخیر در پخش خبر نیز شد.

این واکنش درحالی اتفاق افتاده که شبکه با اعتراضی تند و تمسخر به معاونت سیاسی پاسخ داده اما در مقام رسمی برایش توضیحات فنی آورده است.

این اعتبار رسانه ملی است!

دعوا میان تلویزیونی‌ها بالا گرفته و کاملا مشخص است که همه در پی جواب دادن مستقیم و غیرمستقیم به یکدیگر هستند. معاونت سیاسی که بخش‌های خبری زیر مجموعه آن هستند از بی‌برنامگی و بی‌نظمی در کنداکتور شاکی می‌شود و عصبانیتش را نشان می‌دهد و از آن طرف هم یک برنامه اعتراض دیگری را مسخره می‌کند. در میان این همهمه اما این سوال مهم به وجود می‌آید که جای این جنجال‌ها روی آنتن زنده است؟

پرسشی که جعفر صافی درباره اش می گوید:«این دعوا و اتفاقات اخیر از این دست، حکایتش ، حکایت خانواده ای است که اختلافات درونی شان را می برند و برای اعضای فامیل یا در و همسایه تعریف می کنند. بعد از مدتی دیگر چه اعتبار و آبرویی برای آن خانواده در فامیل می ماند؟ راستش واقعا این اتفاق قابل توجیه نیست.»

انتهای پیام/