به گزارش پارس نیوز، 

هفته پیش در مواجهه با خبر خارج کردن «نود» از کنداکتور به بهانه پخش رقابت فوتبال، ترجیح دادیم کمی دندان روی جگر بگذاریم و صبر کنیم تا این هفته. اما آنچه از اخبار ارسالی روابط عمومی شبکه و کنداکتورش روشنمان شد، نشان از آن دارد پروژه حذف تدریجی عادل فردوسی پور چندان هم حرف بیراهی نبوده است. در واقع علی فروغی مدیر شبکه سه خیلی هم صبر نکرد تا نشان دهد شایعه ها و حرف و حدیثها درباره او و دیدگاه هایش قریب به واقعیت بوده است.

شبکه سه که با وجود تاسیس شبکه ورزش همچنان اصرار دارد معدود برنامه های روتین و مهم خود را قربانی رقابتهای ورزشی کند، دیشب باکس سریال «دلدادگان» را به پخش مستقیم مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان اختصاص داد و به همین بهانه مجموعه مذکور را روی آنتن نبرد. اقدامی که مدیران شبکه بارها انجامش داده اند تا موجب شود این سریال ۶۰ قسمتی که از ۱۳ مرداد روی آنتن رفته، هنوز پس از گذشت دو ماه و نیم به اتمام نرسیده باشد! بینندگان شبکه سه نیز ناگزیر از تن دادن به این دست سیاستهای آزاردهنده و تغییرات مداوم کنداکتور، با قضیه کنار آمده اند. اتفاقی که بارها در طول پخش سریال به ارتباط حسی بینندگان با سریال «دلدادگان» لطمه زد. حال آنکه می شود این مسابقات را به شبکه ورزش سپرد و کنداکتور را دستخوش تغییرات ناگهانی ناشی از مسابقات ورزشی نکرد.

شبکه سه از هفته گذشته در خودزنی آشکاری، وارد نزاعی نسبتا علنی با تنها برنامه سالها دوام آورده و محبوبش و مجری کاریزماتیک آن عادل فردوسی پور شد. برنامه ای که جزو اندک تولیدات پربیننده فعلی صدا و سیما محسوب می شود و حتی خیلی از مخالفان این رسانه هم تماشاگر ثابتش هستند. شبکه سه به بهانه واهی پخش فوتبال، همان رشته ورزشی که گاه تحت الشعاع «نود» قرار می گیرد، از پخش این برنامه برخلاف اعلام کنداکتور سر باز زد! اتفاقی که با توجه به حساسیت فردوسی پور به تایم و باکس برنامه اش و تاکید بر پخش «نود» در برنامه هفته پیش از آن کاملا مشکوک و عجیب بود. با این حال ما اندکی خوش بینی، تنگ این حجم از بدبینی به سیاستهای شبکه سه زدیم و این توجیه را باور کردیم. دم خروس شبکه سه اما دیروز بیرون زد. زمانی که روابط عمومی این شبکه اعلام کرد همچنین دوشنبه ۳۰ مهر ، یعنی امروز نیز به علت پخش ادامه مسابقات قهرمانی کشتی که از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می شود، سریال «دلدادگان» بعد از اخبار شبانگاهی ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد. آن هم سریالی که بارها به بهانه های مختلف از پخش باز نگه داشته شده است. در واقع با توجه به علاقه تلویزیون به پخش آگهی های بازرگانی – که اخیرا شبیه به تبلیغات شبکه های ماهواره ای فارسی زبان شده اند!-، سریال «دلدادگان» حوالی ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن خواهد رفت که در خوش بینانه ترین حالت تا ساعت ۲۳:۱۵ به طول خواهد انجامید. از آنسو دوباره تلویزیون که دل از تبلیغاتش نمی کَنَد، دقایقی را به پخش آگهی اختصاص خواهد داد تا احتمالا ساعت ۲۳:۳۰ شود. این تایم نزدیکترین زمانی است که شبکه سه به فردوسی پورِ «آن تایم» بذل و بخشش خواهد کرد. چهره ای که بارها شاهد بوده ایم در جریان جا به جا شدن آنتن برنامه اش چقدر گلایه کرده و تمنا داشته تا مدیران پخش به نظم آنتن بها دهند.خواهشی که اغلب با بی توجهی رو به رو بوده است. فردوسی پور حتی در دقایق آخر برنامه اش هم بارها به زور تایم اضافی گرفته و در مقابل همراهی رسانه ها با او هم این جواب پرت داده شده که او برآورد بودجه خاصی دارد و شبکه نمی تواند بیشتر از یک تایم مشخصی هزینه برنامه او کند. این حرفها را تلویزیونی می زند که میلیاردها خرج تولیدات بی مخاطب یا کم مخاطبی می کند که خیلی هایشان از همین شبکه سه پخش می شوند.

از سویی دیگر همه متوجه هستند که به تعویق افتادن زمان پخش «نود» برابر است با ادامه پخش آن با ساعات خواب مردم که باید صبح زود سرکار خود حاضر شوند. بلایی که به ریزش اجباری تماشاگران این برنامه می انجامد. چیزی که ظاهرا خواسته قلبی مدیران نوآمده شبکه سه است! غافل از اینکه «نود» بدل به چنان برنامه مردمی و عدالت محوری شده که حتی اگر شب پخش، بینندگان کمتری داشته باشد، صبح فردا بازتابش وسیع خواهد بود. فردوسی پور وزنه سنگین و معتبر صدا و سیما که حاصل و پرورده همین رسانه است، گویا حالا با آدمهای تازه رسیده ای مواجه شده که حتی حاضر نیستند پای مسئولیت کار خود و تصمیماتشان بایستند و به در و دیوار چنگ می زنند تا موجه جلوه کنند.

غافل از اینکه طراحی این نقشه ها و تئوری های مضحک و عقب مانده، نه تنها از محبوبیت «نود» و مجری اش نمی کاهد، بلکه به اعتبار کلی این رسانه لطمه می زند.


انتهای پیام/