به گزارش پارس نیوز، 

 سید جواد هاشمی کارگردان و بازیگر سینما در برنامه «فرمول یک» درباره موضوعات مختلفی از جمله فیلترینگ تلگرام و استندآپ مهران مدیری صحبت کرد.

جواد هاشمی: مذهبی‌ام اما جین می‌پوشم

علی ضیاء روز گذشته (شنبه 6 آبان) در «فرمول یک» میزبان سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون بود که این روزها قسمت دوم فیلم او در عرصه سینمای کودک اکران شده است.

سیدجواد هاشمی در ابتدای برنامه گفت: «اساسا ساخت فیلم سخت است و این را که می گویند سخت ترین کار بعد از معدن فیلمسازی است فقط کسانی که در این کار هستند می فهمند. «پیشونی سفید۲» جزو فیلمهای پرهزینه در سینمای کودک است و فکر نمی کنم در تاریخ ایران اینقدر هزینه برای یک فیلم کودک شده باشد. برای این فیلم حدود سه چهار میلیارد خرج کردیم.»

مسئولین ما بچه کوچک ندارند و اکثرا پیرمردند

کارگردان «پیشونی سفید» یادآور شد: «درباره سینمای کودک همه فقط حرف می زنند. اگر تو یک بچه کوچک داشتی میتوانستم راحت‌تر با تو درباره سینمای کودک حرف بزنم. متاسفانه هیچ کدام از مسئولین ما هم بچه کوچک ندارند و اکثرا پیرمرد هستند. امیدوارم ناراحت نشوند اما این واقعیت است و آنها به فکر نوه هایشان هم نیستند. ورود بچه ها به سینمای امروز انحطاط اخلاقی آنها است و از این موضوع متاسفم. من هم مجبورم فیلمی بسازم که قدری به آن زهرماری ها نزدیک شوم تا پدر و مادرها هم بیایند و بچه هایشان را بیاورند.»

هاشمی در پاسخ به سوال ضیاء مبنی براینکه او چهره مذهبی است که شلوار جین می پوشد، یادآور شد: «جین که اشکالی ندارد. آدم باید دلش یکدل باشد. فکر می کنم اگر دلم جین باشد به خاطر دینش سرپا است!»

ممکن است به من بد و بیراه بگویند اما دشمن ندارم

بازیگر «مختارنامه» در پاسخ به اینکه آیا شده به خاطر مذهبی بودنش در سینما کنار گذاشته شود، توضیح داد: «خیلی شده اما رفتار من با آدمها بد نبوده است. روابط عمومی من بد نیست و می دانم دینم از آن دین هایی است که در برقراری ارتباط با آدمها و مدارا با آدمهای مختلف خوب عمل کرده. کسانی حتی ممکن است به من بد و بیراه بگویند اما من سعی کرده ام در مقابلشان سعه صدر نشان دهم، بنابراین فکر می کنم دشمن ندارم. اما اگر کسانی فکر می کنند باید دشمن باشند مشکل خودشان است.»

با همه رئیس جمهوران عکس دارم و رفیق هستم

هاشمی درباره سیاست هم گفت: «من هرگز نگاه سیاسی نداشتم و سیاستم به کسی نزدیک است که اخلاقی و به حق حرف بزند. من بغل همه عکس داشته ام با همه رئیس جمهوران عکس دارم و رفیق هستم. چون اعتقاد دارم آنها از مردم رای گرفته اند و باید به آنها احترام گذاشت. مشکل ما در جامعه این است که به یکدیگر احترام نمی گذاریم.

مثلا درست است که تو در والیبال به ما می بازی اما من که نباید تخریبت کنم بالاخره آبشارهای خوبی می زنی! ما حق اظهارنظر داریم، انتقاد داریم اما تخریب نداریم. آرزوی من این است که روزی به جای تخریب کردن همدیگر را تشویق کنیم. من چرا باید سیاسی باشم؟ به آدمهای فرهنگی بیشتر علاقمندم تا سیاسی.»

فیلترینگ فایده ای ندارد

بازیگر «هشتگ» در زمینه اظهارنظرش درباره فیلترینگ تاکید کرد: «فیلترینگ فایده ندارد. ما جوان بودیم ویدئو را در ملافه می پیچاندند و پشت شهرداری خرید و فروش می کردند و می گفتند قاچاق است. من هم ویدئو داشتم. ماهواره ندارم اما نمی گویم کسانی که دارند اشتباه می کنند. خداوند چشم و گوش به انسانها داده است.

ما باید فیلترینگ را برای بچه هایمان ایجاد کنیم و بگوییم فلان چیز را نبین. اما اگر دید نباید با او دعوا کرد، باید فرهنگش را ایجاد کرد. مثل چاقو می ماند که در آشپزخانه به درد می خورد اما برای قتل خوب نیست. به یاد ندارم دخترم را برای نماز صبح بیدار کنم یا باید خودش بیدار شود یا به من حکم کند که بیدارش کنم. نه اینکه به زور او را برای نماز بیدار کنم. اما دخترم حالا محجبه است و با نمازش حال می کند.»

گفتند مدیری به شهدا توهین کرده جوابش را بده

او درباره استندآپ کمدی که مهران مدیری درباره او اجرا کرد و پاسخی که هاشمی به او داد، گفت: «من خیلی خوشحال و معروف شدم! دوستان و آشنایان و رفقا خیلی به من فشار آوردند و گفتند مدیری به شهدا توهین کرده است و مدام از من می خواستند جواب بده.

من گفتم لحن ایشان قشنگ نبود اما شوخی اش به دلم نشست، برنامه هایش را دوست دارم و پیگیری می کنم و طرفدار و فنش هستم. اما ای کاش نمی گفت فلانی و آقاهه و... من از 12 سالگی کار هنری کرده ام و سابقه ام قدری بیشتر از این است. وگرنه آقای مدیری من نوکرت هستم. من 39 بار در سینما و تلویزیون شهید شده ام. برخی به این خاطر ناراحت شده بودند و من برای اینکه آنها التیام پیدا کنند حرفی زدم.»

هاشمی در این باره که چرا در اینستاگرام کسی را فالو نمی کند، گفت: «من اصلا اینستاگرام ندارم و هرچیزی هست فیک است. همین جا اعلام می کنم در دنیای مجازی رفاقتی ندارم و اگر لازم باشد برای کارهای خیلی واجب مثلا از واتساپ استفاده می کنم.»