به گزارش پارس نیوز، 

امیر مرتضوی در آیین رونمایی از فراخوان دومین جشنواره فیلم تبریز، اظهار کرد: در مرداد ماه سال گذشته نخستین جشنواره فیلم تبریز برپا شد که با توجه به استقبال و پیگیری هنرمندان فیلمساز استان، دومین دوره این جشنواره برگزار می‎شود. 

  

مرتضوی از تدوین آیین نامه برگزاری جشنواره فیلم تبریز خبر داد و افزود: طی سال‌های آینده نیز برپایی این جشنواره تداوم می‌یابد که به همین منظور آیین نامه‎ای تعریف شده است. 

  

وی با بیان این‌که در این آیین‌نامه شورای سیاست گذاری تعریف شده که از دل آن شورای برگزاری تشکیل شده است، یادآور شد: شورای برگزاری در خصوص فرخوان جشنواره و تعیین دبیر جشنواره اظهار نظر می‎کند و همواره دبیر جشنواره را همفکری کرده و همیار معنوی دبیر جشنواره هستند. 

  

دبیر دومین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به اهداف برپایی این جشنواره، گفت: ارزش نهادن به جایگاه هنر هفتم و گسترش فعالیت‌های سینمایی در استان، تأکید بر ضرورت تولید فیلم و ترغیب فیلم‌سازان استان به ساخت فیلم، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های سینماگران، ایجاد فضای پویا و با نشاط در میان جوانان و اهالی سینما و کمک به ارتقای سطح فنی و کیفی تولیدات فیلم‌سازان از طریق ارزیابی کارشناسی آثار و ایجاد کارگاه‌های آموزش سینما در جشنواره از مهمترین اهداف این جشنواره است. 

  

 مرتضوی تشریح کرد: همچنین برپایی کارگاه‌های آموزشی، ورک شاپ‌ها و... از جمله برنامه‎های جنبی دومین جشنواره فیلم تبریز خواهد بود. 

  

دومین جشنواره فیلم تبریز از 14 تا 17 اسفندماه 97 در تبریز برگزار می‎شود.

 

انتهای پیام/