این مردان جوان سوپراستار ایران یعنی حامد بهداد ، محمدرضا گلزار و بهران رادان هنوز نتوانسته‌اند جواب این معادله را پیدا کنند. به هر صورت آسان که نیست؛ قرار است درباره مهم‌ترین مسئله زندگی خود تصمیم بگیرند ازدواج.

بهرام رادان در اواخر تابستان در مصاحبه‌ای  اختصاصی با زندگی ایده‌آل گفت:« به نظر من تشکیل خانواده دادن، یکی از مهم‌ترین کارهاست. مثل این است که شما می‌خواهید بروید یک ساختمان بسازید، این ساختمان احتیاج به دانش و تجربه دارد، نیاز به پول و مهارت، زمین مناسب و فصل خاص دارد. این ساختمان اینجا اسم خانواده می‌گیرد. آجرهای آن از موجودات زنده تشکیل شده‌اند؛ بنابراین خیلی مسئولیت‌پذیری بالاتری لازم دارد. در مورد خودم می‌گویم روزی که چنین مسئولیتی را بپذیرم، باید به جایگاهی رسیده باشم که بتوانم یک زندگی سالم تشکیل دهم.» این مسئولیت سنگین(به قول رادان) در کنار حرفه‌ای چون بازیگری آن هم نه یک بازیگر معمولی بودن بلکه سوپراستار کشوری چون ایران، معادله‌ سختی را می‌سازد که برای رسیدن به جواب آن نمی‌توان راه ساده‌ای را طی کرد که خود این مردان جوان سوپراستار ایران یعنی بهداد، گلزار و رادان هنوز نتوانسته‌اند جواب این معادله را پیدا کنند. به هر صورت آسان که نیست؛ قرار است درباره مهم‌ترین مسئله زندگی خود تصمیم بگیرند. در این گزارش می‌خواهیم  براساس گفته‌های خود  این بازیگران مجهول‌های این معادله را پیدا کنیم.
 

همسر محمدرضا گلزار همسر حامد بهداد همسر بهرام رادان ازدواج محمدرضا گلزار ازدواج حامد بهداد ازدواج بهرام رادان

 

مشغله‌ جایی برای فکر نمی‌گذارد

بهرام رادان می‌گوید:«هیچ وقت برایم پیش نیامده که گوشه‌ای از ذهنم را به ازدواج اختصاص دهم. منظورم این است که قطعا به عنوان یک مرد ۳۶ ساله به ازدواج فکر می‌کنم اما هنوز موضوع آنقدر جدی نشده که بروم زیرساخت‌های زندگی‌ام را آماده کنم که بتوانم ازدواج کنم اما در نهایت همیشه طرفدار یک زندگی سالم خانوادگی بوده و هستم. امیدوارم ازدواج متفاوت و پرسروصدایی داشته باشم.» رادان درست می‌گوید آنقدر چنین سوپراستارهایی پرمشغله هستند که نمی‌توانند به این راحتی‌ها بخشی از ذهن‌شان را به ازدواج اختصاص دهند، معمولا نظم شخصی، چیزی است که در زندگی هنرمندها کم پیدا می‌شود؛ آنها نه ساعت کار ثابت دارند و نه ساعت فراغت معین. تمام برنامه زندگی‌‌شان موکول به این است که کدام کارگردان و برای چه فیلمی و در چه مکانی آنها را دعوت به همکاری کند. مثلا گاهی برای یک فیلم مجبور می‌شوند ما‌‌‌ه‌ها از خانه و زندگی دور باشند و در شهری دیگر به کار بپردازند که مسلما زندگی زناشویی با چنین افرادی چندان کار راحتی نخواهد بود. خود این چهره‌ها نیز با آگاهی به این موضوع کمتر فکر ازدواج به سرشان می‌زند و ترجیح می‌دهند تنها باشند تا دیگر نیاز نباشد برای نظم کاری‌شان به کسی جواب پس دهند. تا جایی که خیلی از آنها ترجیح می‌دهند که این روند زندگی فقط به دوش خودشان تنها باشد

همسر محمدرضا گلزار همسر حامد بهداد همسر بهرام رادان ازدواج محمدرضا گلزار ازدواج حامد بهداد ازدواج بهرام رادان

 

ازدواج قابل پیش‌بینی است! بهرام رادان همچنین می‌گوید:« بعضی‌ها می‌گویند ازدواج پیش می‌آید و قابل پیش‌بینی نیست؛ به نظرم این عقیده کاملا ساده‌انگارانه است و کسانی که با این مثل ازدواج می‌کنند کار درستی انجام نمی‌دهند.» می‌توان گفت که در این روزگار هر جوان دارای تفکر، بینش و تحصیل‌کرده‌ای چنین اعتقادی دارد و این سوپراستارهای ما نیز از این ماجرا جدا نیستند، به هر صورت کسی که برایش مهم باشد که ازدواج موفقی داشته ‌باشد باید هنگام انتخاب همسر وسواس‌های زیادی به خرج دهد و گاهی همین وسواس‌های زیاد باعث می شود که سن ازدواج کمی بالا رود.
 

همسر محمدرضا گلزار همسر حامد بهداد همسر بهرام رادان ازدواج محمدرضا گلزار ازدواج حامد بهداد ازدواج بهرام رادان

 

 

بهرام رادان که تبعه کاناداست در یک توئیت تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در آمریکا را اتافقی تاریخی شبیه قانون لغو برده‌داری دانست؛ حرفی که با واکنش گسترده‌ دنبال کنندگان صفحه‌ او در توئیتر مواجه شد. این بازیگر سینما در توئیت خود نوشت: «رای دیروز دیوان عالی امریکا در قانونی اعلام کردن ازدواج همجنسگراها اتفاقی تاریخی بود، شاید به اندازه لغو برده داری… از لینکلن تا اوباما…»
 

همسر محمدرضا گلزار همسر حامد بهداد همسر بهرام رادان ازدواج محمدرضا گلزار ازدواج حامد بهداد ازدواج بهرام رادان

 

کدام عشق واقعی است؟ حامد بهداد در مصاحبهای با زندگی ایدهآل گفته بود:« عشق وجود خارجی ندارد ولی یک فهم درونی و ناخودآگاه از آن داری. عشق یعنی فنا. بخشش دائم و بی‌‌حد و حصر بدون اینکه طلبی از آن داشته باشی» وقتی چنین اعتقادی درباره عشق داشته‌باشید معلوم است که چقدر کار سخت می‌شود. به خصوص وقتی معروف هم باشید کار سخت‌تر هم می‌شود، زیرا کوچک و بزرگ دوستتان دارند و در جاهای مختلف مورد علاقه افراد متفاوت قرار می‌گیرید. در چنین شرایطی مشکل است تشخیص دهید چه کسی به خاطر خودتان شما را دوست دارد و چه کسی تنها شهرت شما را. جالب است بدانید حتی طرفدارانی هم هستند که گمان می‌کنند این عشق دو طرفه است؛ یعنی مثلا مدعی می‌شوند که بهرام رادان هم عاشق من است و حتی همه‌جا این موضوع را علنی می‌کنند. این افراد دارای نوعی بیماری روانی به نام «اروتمانیا» هستند و گاهی می‌توانند حسابی برای چهره‌های معروف دردسرساز شوند و حتی در زندگی خانوادگی آنها مشکلاتی اساسی به وجود می‌آورند.  آیا هنرمندان ازدواج ناموفق دارند؟ بهرام رادان می‌گوید:«وقتی یک هنرپیشه معروف می‌شود ممکن است در ۲۰ سالگی‌اش ازدواج کند همین‌طور ممکن است او تا ۶۰ سالگی‌اش ۴ تا ۵ بار دیگر ازدواج ‌کند. ترجیح من این نیست که کارنامه‌ای پر از ازدواج‌های ناموفق داشته ‌باشم. ترجیح می‌دهم این بستر را طوری بچینم که براساس عقل من باشد نه احساسم.طوری برنامه‌ریزی کنم که ضریب خطایم به حداقل برسد» این گفته رادان حکایت از داستانی آشنا دارد، داستانی که نه در ایران بلکه در تمام دنیا هر روز اتفاق می‌افتد تا جایی که مجله معروف «سایکولوژی تودی» یکی از معتبرترین مجلات روانشناسی در گزارشی تمام دلایل ناموفق بودن ازدواج چهره‌های مشهور را بررسی کرده ‌است. نویسنده آن مطلب شهرت و وسوسه‌های ناشی از آن را  یکی از دلایل شکست و ضعف چنین ازدواج‌هایی می‌داند. البته روانشناسان دیگری هم هستند که می‌گویند موقعیت خاص سینمایی عامل اصلی ضعف چنین ازدواج‌هایی‌ است. که میتواند به راحتی هر رابطه بلندمدتی را خراب کند. این موضوع را هم تجربه نشان داده و هم تحقیقات علمی می‌گوید که این امر چه مشکلات عمیقی را در رابطه به وجود می‌آورد. مشکلاتی چون عدم اعتماد، بازی‌های روانی، عدم صداقت، خودخواهی، پرخاشگری و… همین عامل می‌تواند شریک زندگی را برنجاند و یکدلی رابطه را از بین ببرد.
 

همسر محمدرضا گلزار همسر حامد بهداد همسر بهرام رادان ازدواج محمدرضا گلزار ازدواج حامد بهداد ازدواج بهرام رادان

 

سختی‌های پنهان همسر یک ستاره بودن حامد بهداد می‌گوید:«به زندگی مشترک اعتقاد دارم. روش درستی است، چون طی سالیان جواب داده است. آن حالت درست الان با شرایط زندگی من هماهنگ نیست. این اعتقاد من است. بدیهی است که دوست دارم ازدواج کنم و بچه‌دار شوم اما الان شرایطم مناسب نیست. در هیچ کجا از این شهر، من هیچ کورسویی از دوست داشتن در یک حریف و همراه نمی‌بینم.» شاید بهداد درست بگوید چرا که افراد کمی وجود دارند که صبر زندگی با یک سوپراستار سینما را داشته‌ باشند، همسر چنین چهره‌های معروفی بودن مشکلات خاص خود را دارد؛ اینکه همسر فردی باشید که جوانان زیادی او را تحسین می‌کنند خیلی آسان نیست. نمی‌توان هم از آن چهره انتظار داشت که نسبت به طرفدارانش بی‌اعتنایی کند و همین مشکل را چندین برابر می‌کند. از اینها گذشته، معمولا چنین سوپراستارهایی بیشتر اوقات مشغول کار هستند و در نتیجه از خانه و خانواده دورند و همین می‌تواند برای همسرانشان بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد. به همه این دلایل هر کسی نمی‌تواند آنقدر قوی باشد که از چنین دشواری‌هایی خم به ابرو نیاورد و احتمالا تا به حال این ۳ هنرمند محبوب نتوانسته‌اند چنین شخصیتی را برای همسری پیدا کنند.