به گزارش پارس نیوز، 

 

غلامرضا گمرکی تهیه کننده سینما، درباره آخرین وضعیت ساخت «آقای گل»  گفت: این فیلم ابتدا در حوزه کودک و نوجوان بود و مسئولان علی رغم صحبت‌هایی که می‌کنند به این حوزه در تولید و اکران بها نمی‌دهند؛ بنابراین چارچوب فیلمنامه را عوض کردیم و سن کاراکتر‌های آن را بالا بردیم. در این بین سرمایه گذار به خاطر شرایط موجود اقتصادی کنار کشید و من ماندم و یک فیلمنامه با پروانه ساخت!

وی افزود: البته فیلمنامه این اثر قابل دفاع است و ما دست از کار نکشیدیم و برای شروع پیش تولید و طبیعتا پس از آن تولید، تلاش‌هایی را انجام دادیم که تا زمان قطعی شدن ترجیح می‌دهم رسانه‌ای نشود.

وی با انتقاد از شرایط موجود در تولید که هزینه آن نسبت به چند سال گذشته چند برابر شده، بیان کرد: دستمزد‌های نجومی بازیگران یکی از علت‌های مهم وقفه افتادن تولید به خصوص در بخش خصوصی است. به نحوی که هزینه کل عوامل پشت دوربین از دستمزد یک بازیگر آن هم اگر قیمت کف را در نظر بگیریم، کمتر است!

گمرکی تصریح کرد: امید می‌رود تا بازیگران با سرمایه گذار فیلم‌ها به تعامل برسند تا جلوی این حجم مشکلات در تولید گرفته شود و چرخ آن بیشتر بچرخد؛ چون نچرخیدن چرخ تولید یعنی نچرخیدن چرخه سینما.

این تهیه کننده ادامه داد: نبود عدالت در اکران از دیگر مقوله‌هایی است که به سینما ضربه زیادی وارد کرده و باعث شده فقط عده‌ای خاص فعالیت داشته باشند و عده کثیری از سینماگران و عوامل پشت دوربین بیکار شوند. این اصلا اتفاق خوبی نیست؛ کار به جایی رسیده که دیگر وزارت ارشاد تعیین تکلیف نمی‌کند و سینما و سینمادار برای این وزارتخانه تعیین تکلیف می‌کند!

این تهیه کننده بیان کرد: مخارج بالای پس از تولید اعم از تبلیغات و ... نیز از دیگر معضلاتی است که فیلمساز، تهیه کننده و سرمایه گذار با آن دست و پنجه نرم می‌کند و این نیز ضربه زننده است.

گمرکی اظهار کرد: در این وانفسا بیشترین ضرر به بخش خصوصی می‌رسد که از آن امثال محمدحسین فرحبخش‌ها مانده اند با هزار دردسر. خیلی‌ها دیگر نیستند و با کمترین تحقیق و بررسی متوجه خانه نشینی آن‌ها می‌شویم.

وی در خصوص عملکرد محمد مهدی حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: فکر می‌کنم نمی‌گذارند آقای حیدریان که دهه شصت با قدرت کار می‌کرد و کار‌های او به نفع سینما تمام می‌شد، بهتر عمل کند و این یعنی اتفاقی بسیار بد برای سینمای ایران.

گمرکی در پایان گفت: امثال ما به عنوان پا به سن گذاشته‌های سینما باید نسبت به شرایط بد سینما در هر دوره‌ای واکنش نشان داده و آن را نقد کنیم تا جوان‌های مستعد، بتوانند بدون ترس از حقشان دفاع کنند.