به گزارش پارس نیوز، 

 معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت : هر چند که برخوردهای قهری در مبارزه با قاچاقجیان مواد مخدر لازم مقابله با معضل اعتیاد است ولی این امر به کار فرهنگی نیاز دارد که باید از عباسعلی سعیدیان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر از جمله آسیب هایی است که هر روز شکل و شیوه خود را تغییر می دهد و با شرایط روز ، افراد مختلف را مبتلا می سازد ، در این شرایط عدم آگاهی نسبت به این پدیده شوم ، می توان اثرات جبران ناپذیری بر خانواده و جامعه به همراه آورد.

وی اظهار داشت : در حوزه برخوردهای قهری با قاچاقچیان مواد مخدر ، نیروی انتظامی اقدامات پسندیده ای انجام داده ولی باید این اقدامات با رضایتمندی عمومی جامعه همراه باشد که این امر جز با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی میسر نمی شود.

وی با تأکید بر این که مهمترین راه برای مقابله با اعتیاد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده هاست افزود : برخی از خانواده ها از بیان مسائل مربوط به اعتیاد هراس دارند در صورتی که این امر باعث می شود که مشکل اعتیاد در بین جوانان افزایش یابد.

سعیدیان از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی خواست تا با حضور در مدارس ، نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کنند.

وی اطلاع رسانی در منظر شهری را از دیگر اقدامات فرهنگی مقابله با اعتیاد دانست و افزود : شهرداری های ورامین و جوادآباد می توانند با نصب بنرهای اطلاع رسانی و دیوارنوشته های مربوط به مقابله با اعتیاد ، در امر اطلاع رسانی پیشگام باشند.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین افزود: برخی از عطاری های شهرستان در حوزه مواد مخدر با تخلفاتی همراه هستند که لازم است شبکه بهداشت و درمان با همکاری اداره صمت ، نسبت به جمع آوری این واحدهای غیرمجاز اقدام کنند.

وی از مربیان ، معلمان و مدیران مدارس ، مبلغان علوم دینی و اقشار مختلف جامعه خواست تا با درک صحیح فهم جوانان و با ادبیاتی که جوان امروز آن را می پسندد ، مضرات سوء مصرف مواد مخدر را برای آن ها بازگو کنند و در راه مقابله با این پدیده شوم گام های موثری بردارند.