به گزارش پارس نیوز، 

دیروز بالاخره خبر بارداری مگان مارکل، عروس جدید خاندان سلطنتی بریتانیا رسما تأیید شد. در چند ماه اخیر شایعات زیادی در مورد احتمال بارداری مگان مارکل مطرح بود و گمانه زنی درباره ی این مسأله با توجه به تغییرات ظاهری اندک مارکل به سوژه ی رسانه ها تبدیل شده بود.

همانطور که می دانید اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا ملزم به رعایت قوانین و مقررات بسیار زیاد و بعضاً عجیبی حتی درخصوص زندگی روزمره ی خود هستند که این مسأله در مورد دوران بارداری زنان این خاندان هم صدق می کند.

خاندان سلطنتی بریتانیا

بارداری مگان مارکل عروس خاندان سلطنتی بریتانیا

البته دوران بارداری به طور طبیعی محدودیت هایی مثل مصرف نکردن الکل، قهوه و حتی شکل خوابیدن، در زندگی مادران ایجاد می کند اما اگر با یک خاندان سلطنتی وصلت کرده باشید، محدودیت های بیشتری در این دوران خواهید داشت و حتی از عادی ترین و پیش پا افتاده ترین چیزها هم محروم خواهید شد. در ادامه می خواهیم ببینیم زنان خاندان سلطنتی در دوران بارداری خود چه قوانینی را باید رعایت کنند.

۱- اعلام جنسیت بچه ممنوع است

خاندان سلطنتی بریتانیا

ممنوعیت اعلام جنسیت نوزاد

با وجود آنکه امروزه بسیاری از مادران جنسیت فرزند توراهی خود را نه فقط به خانواده و آشنایان بلکه از طریق شبکه های اجتماعی هم به دیگران اعلام می کنند، اما زنان خاندان سلطنتی نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.

طبق قوانین خاندان سلطنتی بریتانیا، والدین بچه تا زمان به دنیا آمدن او اجازه ی اعلام جنسیتش را ندارند. تنها منبعی که اجازه ی رسمی اعلام اخبار مربوط به فرزندان خاندان سلطنتی را دارد سخنگوی مطبوعاتی خاندان سلطنتی است.

۲- قبول هدیه از دیگران ممنوع است

خاندان سلطنتی بریتانیا

اجازه هدیه گرفتن

خرید هدیه برای والدینی که فرزند توراهی دارند امر بسیار معمول و رایجی است، از وسایل ضروری نوزاد گرفته تا اسباب بازی و وسایل تزئینی. اما زنان خاندان سلطنتی اجازه ی قبول هیچ گونه هدیه ای برای فرزند آینده ی خود را ندارند.

قوانین و مقررات بارداری در خاندان سلطنتی بریتانیا

۳- اجازه ی رانندگی کردن ندارند

خاندان سلطنتی بریتانیا

ممنوعیت رانندگی کردن

طبق آمارها، خطر تصادف در سه ماهه ی دوم بارداری به میزان ۴۲ درصد افزایش پیدا می کند. علت این مسأله خستگی، سردردهای ناگهانی و کاهش هوشیاری در این دوران است. به همین دلیل برای حفظ جان و سلامت مادر و فرزند آینده، رانندگی زنان باردار در خاندان سلطنتی ممنوع است و به جای آن می توانند در این دوران از یک راننده ی شخصی استفاده کنند.

۴- اجازه ی بدخلقی ندارند

خاندان سلطنتی بریتانیا

بارداری زنان خاندان سلطنتی بریتانیا

زنان خاندان سلطنتی تحت هر شرایطی باید خوش خلق باشند، ادب را رعایت کنند و لبخند به لب داشته باشند. آن ها نمی توانند از حال بدشان شکایت کنند، در انظار عمومی گریه کنند یا درباره ی بارداری با دیگران صحبت کنند.

۵- غذا خوردن در انظار عمومی ممنوع است

خاندان سلطنتی بریتانیا

قوانین عجیب خاندان سلطنتی بریتانیا

بعضی ها معتقدند جنسیت فرزند توراهی را از ویار مادر در دوران بارداری می توان تشخیص داد. اگر مادر هوس شیرینی کند بچه دختر و اگر هوس خوراکی های شور کند بچه پسر است.

به همین دلیل زنان باردار خاندان سلطنتی نباید در انظار عمومی چیزی بخورند تا شایعه ای در مورد جنسیت فرزند توراهی شان به وجود نیاید. تنها استثنای این قائده حضور در مهمانی ای است که در آن یک نوع غذا برای همه ی مهمانان سرو شده باشد.

۶- بعد از زایمان بیشتر از پنج ماه نمی توانند از انظار عمومی دور باشند

خاندان سلطنتی بریتانیا

تولد نوزاد در خاندان سلطنتی بریتانیا

زنان باردار در خاندان سلطنتی تا زمان تولد فرزندشان باید در تمام مراسم های رسمی حضور پیدا کنند. اما بعد از تولد بچه حضور در این مراسم ها اجباری نیست تا بتوانند توجه لازم را به فرزند تازه متولد شده ی خود داشته باشند و از او مراقبت کنند. اما این دوران که به نوعی مرخصی زایمان آن ها محسوب می شود نباید بیشتر از ۵ ماه طول بکشد.

۷- خرید لباس های بچه از فروشگاه های لباس ممنوع است

خاندان سلطنتی بریتانیا

خرید لباس

این قانون هم برای جلوگیری از گمانه زنی دیگران درباره ی جنسیت فرزند توراهی است. چون پاپاراتزی ها از لباس های بچه و درنتیجه رنگ و مدل لباس عکس می گیرند (پاپاراتزی به عکاسانی گفته می شود که از سلبریتی ها و خانواده ی آن ها در مکان های عمومی بی اجازه عکس می گیرند و این تصاویر را به نشریات می فروشند).

به همین دلیل خاندان سلطنتی افرادی را مسئول خرید لباس برای مادر و فرزندش می کنند و آن ها هم باید اطلاعات مربوط به این مسأله را مخفی نگه می دارند.

۸- اجازه ندارند لباس هایی بپوشند که شکم شان را نشان دهد

خاندان سلطنتی بریتانیا

پوشش عروس های باردار خاندان سلطنتی بریتانیا

زنان باردار خاندان سطلنتی باید لباس هایی بپوشند که شکم برآمده شان را کاملا بپوشاند. در وهله ی اول به خاطر آنکه جلوی شایعات و تبدیل شدن به سوژه ی رسانه ها را بگیرند و در وهله ی دوم، طبق قواعد پوشش در خاندان سلطنتی، پوشیدن لباس های باز و تنگ برای زنان باردار خاندان ممنوع است. آن ها باید لباس های گشادی بپوشند که مانع حرکت کردن شان نشود.

۹- اجازه ی پوشیدن کفش های راحت را ندارند

ورم پاها در دوران بارداری امری طبیعی است و بسیاری از زنان سعی می کنند با پوشیدن کفش های تخت و حتی صندل، سختی این مشکل را کمتر کنند.

اما زنان خاندان سلطنتی تحت هر شرایطی باید قوانین پوشش خاندان را رعایت کنند که یکی از آن ها پوشاندن انگشت های پا است. بنابراین زنان باردار خاندان سلطنتی فارغ از اینکه چقدر گرم شان باشد یا انگشت های پاهایشان ورم کرده باشد، هرگز نمی توانند صندل و کفش های راحت بپوشند.

۱۰- نمی توانند به سفر بروند

به اغلب زنان توصیه می شود که در سه ماهه ی سوم بارداری شان از سفر کردن خودداری کنند. اما به زنان باردار خاندان سلطنتی توصیه می شود که در تمام طول دوران بارداری به سفر -به ویژه سفرهای خارجی- نروند.

۱۱- اعلام تاریخ تولد بچه ممنوع است

خاندان سلطنتی بریتانیا

ممنوعیت انتشار عکس نوزاد

تنها اطلاعاتی که از زمان به دنیا آمدن بچه منتشر می شود ماه تولد او است، اما تاریخ دقیق آن باید مخفی بماند. در اغلب موارد، خبر این مسأله از طریق سخنگوی مطبوعاتی خاندان سلطنتی، در هفته های دهم تا دوازدهم بارداری مادر اعلام می شود.

۱۲- نمی توانند در کاخ زایمان کنند

در گذشته زنان خاندان سلطنتی در کاخ زایمان می کردند و این رویه تا پیش از تولد پرنس ویلیام در سال ۱۹۸۲ ادامه داشت (پرنس ویلیام اولین عضو خاندان سلطنتی بود که در بیمارستان به دنیا آمد). از آن زمان زایمان زنان خاندان سلطنتی در بیمارستان سنت مری انجام می شود.

 

۱۳- ملکه باید اولین کسی باشد که به دنیا آمدن بچه باخبر می شود

بعد از به دنیا آمدن کودکان خاندان سلطنتی، ملکه باید قبل از انتشار اخبار آن از به دنیا آمدن بچه باخبر می شود. جالب آنکه اگر کودک قبل از ۸ صبح به دنیا بیاید، ملکه را نباید بیدار کنند و باید تا بیدار شدن او صبر کنند.

۱۴- انتشار سلفی از نوزاد ممنوع است

برخلاف بسیاری از مادران امروزی که بعد از به دنیا آمدن فرزندشان دائما عکس های او را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، زنان خاندان سلطنتی نمی توانند این کار را انجام دهد چون اجازه ندارند در شبکه های اجتماعی صفحه ای داشته باشد. اما انتشار عکس از نوزاد در توییتر رسمی خاندان سلطنتی ایرادی ندارد.


انتهای پیام/