به گزارش پارس نیوز، 

وحید جلیلی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در نشستی که در منزل خانواده شهید محمد فاطمیه مفرد برگزار شد، گفت: از همه رسانه‌ها تشکر می‌کنم و خدا را شکر می‌کنم که این افتخار را پیدا کردیم تا در منزل شهید فاطمیه مفرد حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه این نهمین دوره جشنواره است، گفت: خودمان گمان نمی‌کردیم این جشنواره دیده شود بخشی از این به لطف شهداست. از بندر لنگه تا بجنورد از تبریز تا زاهدان از ایذه تا شمال، فعالان فرهنگی با حداقل امکانات تلاش می‌کنند سینمای انقلاب اسلامی فضایی برای گسترش پیدا کند.

جلیلی با بیان اینکه ما بخش فیلم‌های سفارشی داریم، گفت: متاسفانه الفاظ جدید جامعه با نیاز‌های مردم همخوانی ندارد. من وقتی با قطار سفر می‌کردم یک فیلم سیاه که اعصاب همه را تحت الشعاع قرار داده بود، پخش می‌شد که همه مجبور به دیدن بودند؛ از آن دسته فیلم‌هایی که با سفارش ارگان‌ها ساخته می‌شود. کیست که نداند برخی از جشنواره‌ها با کمک رسوایان غربی ساخته می‌شود و اگر کسی از حماسه و قهرمانی‌ها بگوید او را با انگ‌ها متهم می‌کنند؛ از این رو امسال بخش سفارشی را ایجاد کردیم.

این فعال سینمایی ادامه داد: یکی دیگر از کار‌های ما تلاش برای دسترسی به مخاطب بین المللی است امسال از جناب زکزاکی رهبر آفریقایی جایزه‌ای اعلام کردند با نام یک مبارز حق طلب که با نام عثمان فونیو است.

وی افزود: نتانیاهو با حرف‌های بلاهت آمیزش بهانه‌ای شد که ما تورقوز آباد را زیارت کنیم. سال گذشته ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه محل نمایش ما را بمباران کرد، اما ما این کار را در این دوره پر رنگ‌تر انجام می‌دهیم و در سوریه هم برنامه‌هایی تدارک دیده ایم.

جلیلی گفت: مردم در نهضت ضد سانسور در حماسه‌های انقلاب اسلامی سوژه‌ها را به جوانان بگویند.

در ادامه برنامه ارتباط اینترنتی با برخی کشور‌ها به صورت زنده برقرار شد. ابراهیم احمد نماینده عمار در غزه در ارتباط زنده گفت: بعد از اینکه با مسئولان جشنواره صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که یک شهید در کرانه باختری به عنوان نماد مقاومت را به جشنواره معرفی کنیم.

سفارش اعضای شورای تورقوزآباد برای ساخت فیلمی با عنوان «مرگ بر آمریکا»

جلیلی با بیان اینکه امیدواریم این نشست، حمایتی از مردم فلسطین باشد و عکس این نشست به دست نخست وزیر قاتل اسرائیل برسد، گفت:اعضای شورای تورقوزآباد یک فیلمی را با عنوان «مرگ بر آمریکا» سفارش داده اند.

وی با بیان اینکه عمار می‌خواهد نگاه جدید به سینما بدهد، گفت: اگر به مسیر جشنواره نگاه کنید مسیر رو به رشد است و نسل جدیدی از فیلم سازان آمده اند که جدای فضای بالای ارزشی، از نظر سینمایی هم نقطه عطف محسوب می‌شوند البته همه باید کمک کنیم که این جریان، بتواند رشد مطلوب خود را طی کند.

در ادامه ارتباط زنده با ولید درویش نماینده جشنواره در ژنو برقرار شد که او گفت: باید صدای مظلومان را به جهانیان برسانیم.

درخواست دبیر جشنواره عمار برای شفاف سازی حبس حسن عباسی

نادر طالب زاده دبیر جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار و خبرنگاران باید علت اینکه سه بار حسن عباسی دادگاه رفت و تبرئه شد، اما در حال حاضر به ۷ ماه حبس محکوم شده است را بدانند.

در ادامه نشست پدر شهید محمد فاطمیه مفرد از ویژگی‌های فرزند شهیدش گفت که جلیلی در ادامه بیان کرد: باید ما از این قهرمانان بگوییم. اگر هنر ما وظیفه اش را نسبت به شهدا انجام دهد کمک بزرگی به جامعه کرده و جشنواره عمار اگر بتواند این‌ها را بگوید کار بزرگی انجام داده است.

وی بیان کرد: تورقوزآباد یک ایران است. آقای نتانیاهو؛ ذره ذره سانتریفیوژ‌ها شهدا هستند. نتانیاهو بی راه نگفته است هر جا که خانواده شهدا هستند آن جا مرکز تولید انرژی است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار گفت: ما همیشه یک یا دو سکه جایزه می‌دادیم و جوایز اکثرا معنوی بود در سال‌های پیش مردم حمایت می‌کردند، اما امسال می‌خواهیم جوایز برگزیدگان را از سمت مردم بدهیم از این رو دبیرخانه آمادگی دارد که کمک‌های مردمی برای اهدای جوایز به برگزیدگان را دریافت کند.

سپس ارتباط اینترنتی با محمد مهدی احمدی در افغانستان برقرار شد و او گفت: در این جشنواره توانستیم فیلم‌هایی با عنوان پرستو‌های مهاجر را تقدیم کنیم که از ویژگی‌های مردم افغانستان می‌گوید.

در این بخش نماینده شورای روستای تورقوز آباد اعلام کرد که یک قالیچه هر سال به یکی از برگزیدگان اهدا می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره عمار گفت: این حرف نتانیاهو به ضررشان تمام شد چرا که ما فعالیتمان در طول سال ادامه دارد و ما انواع ارزش خبری‌ها را در فعالیت‌های مردمی می‌بینیم که قابل پوشش است.

انتهای پیام/