به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی قاسمی: نخستین دوره جایزه ادبی ملی با نشان بلوط طلایی ایلام با موضوع دفاع مقدس سال 95 برگزار و قرار بود دومین دوره این رویداد فرهنگی امسال برگزار شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه استقبال مناسبی از این برنامه فرهنگی از سوی نویسندگان و اهالی قلم استان و کشور انجام نشده ادامه داد: این استقبال در دوره نخست نیز ضعیف بود بطوریکه تنها 10 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
رئیس حوزه هنری ایلام اضافه کرد: به همین منظور امسال دوره دوم این رویداد فرهنگی به علت عدم استقبال نویسندگان و محققان در حوزه دفاع مقدس استان ایلام برگزار نمی شود.
قاسمی با دعوت از نویسندگان کشور برای خلق آثار با موضوع دفاع مقدس استان ایلام گفت: در صورت استمرار عدم استقبال این برنامه در دوره های آینده برگزار نخواهد شد.
وی با اشاره به رشادت های مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس از محققان و نویسندگان کشور برای تولید کتاب با موضوع دفاع مقدس استان ایلام دعوت کرد.
به گفته قاسمی، در دوره نخست برگزاری جایزه ادبی ملی استان ایلام در سال 95 پس از بررسی ها 2 کتاب 13 روز مقاومت با دست خالی اثر جعفر نظری و جنگ خاکریزها اثر قاسم نظری به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، نخستین دوره این رویداد فرهنگی و هنری در چهار بخش دوران دفاع مقدس ویژه استان ایلام، ادبیات کردی جنوبی اعم از لکی، لری و کردی فیلی، رمان دینی، انقلابی و اسلامی و شعر دینی و آیینی برگزار شد.
بر اساس برنامه ریزی ها و سیاست های اتخاذ شده از سوی حوزه هنری استان ایلام این برنامه در دوره دوم برگزاری تنها در یک بخش کتاب به عنوان اثر فاخر هنری با موضوع دفاع مقدس و با اولویت تاریخ جنگ هشت ساله در ایلام اعلام که متاسفانه با استقبال ضعیفی مواجه شد.
7171/6119