به گزارش پارس نیوز، 

بیش از یک هفته است که برنامه‌ای خانواده محور با موضوع آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی در حوزه خانواده با عنوان «اتاق شیشه ای» در گروه ادب و هنر شبکه چهار تولید و روانه آنتن می‌شود. برنامه‌ای که توانست در اولین قسمت‌های خود توجه‌ بسیاری را به خود جلب نماید.

احمد ظریف رفتار تهیه کننده این برنامه در توصیف «اتاق شیشه ای» آن را مجموعه‌ای مستند و با پیام خوشبختی می‌داند و اضافه می‌کند: مهمترین پیام برنامه «اتاق شیشه ای» این است که چگونه زندگی کنیم و از آن لذت بریم. هر فرد اگر بتواند پاسخ این سوالات را بیابد قادر خواهد بود تا از لحظات عمر حداکثر استفاده را داشته باشد. اگر بتوانیم نگاهمان را به افق دور دست بدوزیم قطعا در کنار خانواده به سمت سعادت و خوشبختی گام برمی داریم.

وی با اشاره به اهداف تولید برنامه‌ای با محوریت خانواده تاکید کرد: این برنامه در ۵۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود و در این مدت زمان شاهد حضور زوجین خواهیم بود که در حضور کارشناسان و اهل فن مشکلاتشان را مطرح و راهکار‌هایی در مورد زندگی مشترک به دست می‌آورند.

ظریف رفتار تولید برنامه‌ای حول محور آسیب‌های اجتماعی را از نتیجه سال‌ها تجربه، ممارست و مطالعه در زمینه این آسیب‌ها دانست و افزود: در هر قسمت شاهد طرح موضوعات مختلفی همچون سرزنش، سرطان، رجوع، ترس از ازدواج، سکوت، خشونت، طلاق عاطفی، ولخرجی، نازایی، دروغ، پول و خوشبختی، انتقاد، جبهه گیری، شک و خیانت، اعتیاد و ... هستیم. موضوعاتی که اگر خانواده‌ها به آن بی توجه باشند در نهایت دچار خسران و سردرگمی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این برنامه همسران با حضور در کلینیک‌های مشاوره تلاش می‌کنند تا از مشکلاتشان سخن گفته و راه‌های برون رفت از مخمصه‌هایی که در آن گرفتار هستند را به دست آورند.

تهیه کننده «اتاق شیشه ای» ابراز امیدواری کرد فرهنگ مراجعه به کارشناسان در جامعه گسترده گردد و اضافه کرد: دوستان، خانواده و.. قطعا مرجع مناسبی برای حل مشکلات زوجین نیستند و افراد باید بدانند در حل مشکلات صلاحیت افراد اهمیت فراوانی دارد.

ظریف رفتار خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان باید بدانند برای رسیدن به بینش دقیق از پیش داوری و خودخواهی پرهیز کنند و توجه داشته باشند پیش از آسیب‌های شدید زمان و ابزار‌های زیادی برای حل شدن موضوع وجود دارد. در این برنامه ما تلاش کرده ایم تا مجموعه‌ای از مشکلات و راه حل‌های برون رفت از آن‌ها را در اختیار بیننده قرار دهیم.

گفتنی است؛ برنامه «اتاق شیشه‌ای» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد ظریف‌رفتار مجموعه جدید شبکه چهار سیما در حوزه روانشناسی تولید شده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۲۰ از شبکه چهار پخش می‌شود.

انتهای پیام/