به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در جمع خبرنگاران درباره اهمیت بزرگداشت حماسه و پیاده روی اربعین گفت:  آنچه حائز اهمیت است اشاره به هدف پیاده روی اربعین است. اگر ما بتوانیم این هدف گذاری را برای مردم به درستی تببین و تشریح کنیم، مطمئن هستم که به یک حرکت بزرگ جهانی و بین المللی در مقابل ظلم تبدیل می‌شود.

وی درباره اهمیت سفر پیاده به کربلا در اربعین حسینی اظهار کرد: درباره اهمیت پیاده رفتن به زیارت بار‌ها در روایات از ائمه اطهار علیهم السلام آمده است که حضرت امام حسن مجتبی ۲۵ بار پیاده از مدینه به مکه مشرف شدند. این پیاده حرکت کردن ثواب ویژه ای هم دارد و آن اینکه مردم در این مسیر به حوادث عاشورا نزدیک می شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان گفت: مقام معظم رهبری مکرر درباره گرامیداشت پیاده روی اربعین واکنش نشان دادند و اهمیت این حماسه را بیان کردند. تا جایی که وقتی مقامات عراقی خدمت ایشان می‌آمدند، حضرت آقا صمیمانه از آن‌ها تشکر می‌کردند. ایشان همواره مردم را بیش از پیش برای رسیدن به این حماسه بزرگ تشویق و حمایت می‌کنند تا این حماسه  را توسعه دهند.

 

انتهای پیام/