به گزارش پارس نیوز، 

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی بعد از شرکت در مراسم افتتاحیه، حضور در چنین نشست‌هایی را برای هر رسانه‌ای ضروری خواند و اظهار کرد:سازمان صدا و سیما به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای با این هدف در چنین اجلاسی شرکت می‌کند که با گسترش تعاملات، هم تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارد و هم در جریان آخرین دستاورد‌های رسانه‌ای قرار بگیرد.

رئیس رسانه ملی به موفقیت‌های چشمگیر سازمان صدا و سیما در نشست‌های قبلی «ای بی یو» اشاره و تصریح کرد:باید در مسیر پیشرفتی که داریم به بهترین وجه پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری عرصه رسانه را رصد و از آنها استفاده کنیم.

دکتر علی عسکری به جنگ رسانه‌ای امروز در دنیا پرداخت و افزود:در زمانی که رسانه‌های وابسته به نظام سلطه از هر روشی برای اهداف خود استفاده می‌کنند کشور‌های مستقل مانند اعضای‌«ای بی یو» باید در کنار یکدیگر و با همکاری تنگاتنگ و هم افزایی، این انحصار رسانه‌ای را بشکنند.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه آمریکا با استفاده از رسانه‌های وابسته به نظام سلطه، جنگ روانی سنگینی را علیه مردم ایران طراحی کرده است، گفت:ما با هوشیاری در این مقطع حساس حرکت می‌کنیم و با یک دیپلماسی رسانه‌ای هوشمندانه و برنامه ریزی شده در پی تغییر فضای موجود به نفع خود و دیگر کشور‌های مستقل هستیم.

دکتر علی عسکری در حاشیه افتتاحیه اجلاس با روسای شبکه‌های cctv چین و nhk ژاپن دیدار و بر گسترش هرچه بیشتر روابط تاکید کرد.

انتهای پیام/