به گزارش پارس نیوز، 

سیدعلی ضیاء چهارشنبه ۱۱ مهر میزبان رضا شفیعی جم بازیگر سینما و تلویزیون بود.

شفیعی جم در ابتدا درباره کار‌های اخیرش گفت: کار من هنر است اگر کار نباشد در خانه نقاشی یا کوزه گری می‌کنم و گاهی  اوقات  هم به  کارگردانی یا بازیگری می پردازم. اخیرا سر کار آرش معیریان بودم که ۴۰ روز طول کشید. در این کار نقشی دارم که تقریبا جدی است و کار در عین اینکه طنز است بار جدی دارد.

وی درباره تعدد حضورش به عنوان تیپ، تاکید کرد: تیپ بازی کردن به شرطی خوب است که به بافت کار بیاید. من کار طنز را یک علم می‌دانم اما حالا اگر شما تصویر فیلم‌های کمدی را حذف کنید و فقط صدایش را بشنوید تمام قصه آن را متوجه می‌شوید چرا که تمام فیلم بر مبنای دیالوگ‌ها است و ما هنوز روی تصویر طنز کار نکرده ایم چرا که طنز، تیپ و گریم هم هست.

 

خیلی با علی دایی شوخی کردند، اما او بی نهایت صبور است

وی در پاسخ به علی ضیا درباره نظرسنجی برنامه که انتخاب بین علی کریمی و علی دایی است، اظهار کرد: هر دو این افراد را دوست دارم و نمی‌توانم یکی از آن‌ها را انتخاب کنم. علی دایی بی نهایت آدم صبور و زحمت کشی است. این همه با او شوخی  کردند اما به او بابت صبوری اش خسته نباشید می‌گویم چرا که من اگر بودم قاطی می‌کردم. واقعا هر چیزی حدی دارد البته بچه‌ها از روی عمد هم اینقدر با او شوخی نمی‌کنند. علی دایی در هر زمینه‌ای آدم خوبی است.

ماجرای ازدواج و جدایی من بدون اجازه روی بیلبورد است

بازیگر «ساعت خوش» درباره اینکه وقتی اسم او سرچ می‌شود اولین نتیجه درباره ازدواج او است، توضیح داد: مسئله ازدواج و جدایی من بدون اجازه روی بیلبورد است این کار قشنگی نیست. برخی سایت‌ها هنوز برنامه «شام ایرانی» را بالا می‌گذارند. من بازیگرم و بازیگری کارم است از این رو این کار‌ها خوب نیست. آن بخش از مصاحبه من هم قرار بود از برنامه حذف شود، اما کم لطفی کردند و حذف نشد اما امیدوارم ادامه ندهند.

مردم به ماهایا پطروسیان زنگ می‌زنند و می‌گویند چرا شفیعی جم را در زندگی مشترک اذیت کردی؟!

شفیعی جم یادآور شد: خانم ماهایا پطروسیان به من زنگ زد و خیلی ناراحت بود. می‌گفت: به من زنگ می‌زنند و می‌گویند تو شفیعی جم را در زندگی مشترک اذیت کرده ای! ولی ما که اصلا زن و شوهر نبودیم و شاید نقشش را بازی کردیم، اما مردم اشتباه گرفته اند.

وی تصریح کرد: من راضی به این شرایط نیستم و دوست دارم مردم پیگیر کارهایم باشند. اگر حاشیه می‌خواهید من خودم می‌آیم و همه چیزم را می‌گویم.

شفیعی جم گفت:کار نویسندگی انجام می دهیم تا لایه‌های زیبایی از انسان را نشان بدهیم تا مردم دچار افسردگی نشوند. اما این حواشی جز بار منفی و افسردگی چیزی ندارد.

بازیگر نقش گل مراد درباره اینکه طنز رضا عطاران را می‌پسندد یا مهران مدیری، گفت: هر دو حرفه‌ای و خوب هستند و هر کدام یک مدل دارند. عطاران بیشتر کار‌های اجتماعی دارد که من در اکثر آثارش نقش جدی بازی کرده ام به جز «کوچه اقاقیا» که برای بازی در نقشم رفتم بازار و لباسی خریدم که فروشنده می‌گفت: این را برای چه می‌خواهی و خریدار ندارد اما من آن لباس گل گلی را پوشیدم و بعد‌ها در نقش بامشاد هم از آن استفاده کردم و باعث شدم فروشنده آن لباس پولدار شود! به من می‌گفت: یک انبار از آن لباس‌ها داشته و همه را فروخته است. قبلا اسم آن لباس هاوایی بود، اما از آن به بعد به عنوان لباس بامشادی معروف شد.

شفیعی جم در این باره که اگر قرار باشد خودش کارگردانی کند شبیه کدام یک کار می‌کند، ادامه داد: اگر من بخواهم طنز بسازم شبیه خودم می‌سازم و ممکن است طنز اجتماعی بسازم اما سعی می‌کنم از توانایی هایم در بازیگری استفاده کنم.

وی با بیان اینکه من برخلاف دوستان در لاین بازیگری پیش رفتم، ۹۰ قسمتی نساختم و فقط بازیگری را دنبال کردم، گفت: من فرم را دوست دارم و اگر کارگردانی کنم دور از رئال کار خواهم کردم.

برای طنز سراغ بی ادبی می‌روند، چون می‌خواهند سریع‌تر خنده بگیرند

این بازیگر با انتقاد از وضعیت فعلی آثار طنز و کمدی بیان کرد: همه در ایران برای طنز در لاین سیاهی یا بی ادبی می‌روند، چون می‌خواهند میانبر بزنند و سریع‌تر خنده بگیرند اما راه‌های دیگری هم برای خنده مردم هست.

نقش اصلی ۵۰ تا فیلم سینمایی به من پیشنهاد شد، اما نپذیرفتم

شفیعی جم با بیان اینکه من عاشق بازیگری هستم، افزود: من نقش لاک پشت را هم بازی می‌کنم ۵۰ تا فیلم سینمایی نقش اصلی به من پیشنهاد شده که درباره جوانی بوده که عاشق می‌شود اما نپذیرفته ام.

وی در واکنش به عکسی از جوانی اش که به نمایش درآمد، یادآور شد: می‌رفتم پارک شهر و و در ۱۰ دقیقه نقاشی می‌کشیدم. آن موقع عاشق پیشه بودم و اگر آهنگ گوش می‌دادم اشک هم می‌ریختم.

این بازیگر در پایان با ذکر خاطره‌ای گفت: سر چهارراه با بچه‌ها جنگ و دعوا دارم و روزی ۴۰ تا جوراب می‌خرم روی سرم می‌ریزند و می گویند از او خریده‌ای از من هم بخر،جالب است که جوراب ها را هم دسته‌ای هم می‌فروشند و تکی نمی‌دهند.

شفیعی جم ادامه داد:من یک کشو از این جوراب‌ها دارم چرا که بچه ها همه با هم روی سرم می‌ریزند و آهنگ بی وفایی را می‌خوانند.

گفتنی است؛«فرمول یک» با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیاء شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/