به گزارش پارس نیوز، 

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، در خصوص وضعیت قیمت کاغذ گفت: با وجود اینکه قیمت دلار کاهش یافته است، فعلا شاهد تغییری در قیمت کاغذ نیستیم. یکی از مشکلات روزگار ما این است که علیرغم نوسانات در بازار ارز، اجناسی که گران می شوند به این سادگی ها قیمتشان پایین نمی آید. دولت وعده داده بود کاغذ جزو کالاهای اساسی به شمار بیاید؛ اما باز عده ای در این بین سودجویی کردند. اشخاصی با سوء استفاده از این فرصت و نوسانات ارزی به جای اینکه به رونق فرهنگ فکر کنند، به رونق مالی خود پرداختند.

وی افزود: هم اکنون قیمت کاغذ به دست دلال هاست. این اشخاص قیمت ها را تعیین می کنند و بازار سیاه کاغذ همچنان مانع از این است که با آرامش خیال کار خود را بکنند. قیمت ها همچنان بالاست و برخلاف گذشته بسیاری از کاغذفروشان دیگر از قبول چک و شیوه های گذشته استفاده نمی کنند و تنها پول نقدی می گیرند و قبل از آنکه پول  کاغذ را بگیرند کاغذ را در اختیار ناشران قرار نمی دهند. بخشی از دلیل این کار به نوساناتی برمی گیرد که در قیمت کاغذ وجود دارد و بخش دیگر آن به سقوط اخلاقی جامعه برمی گردد.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر بیان کرد: اگر اراده جدی برای اقدام در زمینه قیمت کاغذ وجود داشت، از مدت ها قبل قیمت کاغذ کنترل می شد. متاسفانه هیچ اراده جدی برای این امر وجود ندارد و مسئولان تصمیم بر این دارند وضع به همین شکل ادامه پیدا کند. به نظر می رسد با اهرم ها و قدرتی که دولت دارد، کنترل اوضاع و برگرداندن آن به وضعیت قبلی امکان پذیر است. 

انتهای پیام/