به گزارش پارس نیوز، 

 نوزدهمین دوره جشنواره فیلم «آسیاتیکا» از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه ۹۷ در شهر رم ایتالیا برگزار می‌شود و فیلم مستند «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق‌کریمی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه این رویداد به نمایش درمی‌آید.

«بانو قدس ایران» مستندی درباره زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی‌(ره) است که در مؤسسه فرهنگی و هنری عروج فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه و تولید شده است.

این فیلم موفق به کسب نشان فیروزه‌ای بهترین فیلم مستند از یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و جایزه ویژه هیات داوران بخش «جایزه شهید آوینی» این جشنواره شده است و در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر نیز روی پرده رفته است.

«در جست‌وجوی فریده» به کارگردانی کوروش عطایی دیگر اثر مستند ایرانی نیز در این رویداد سینمایی حاضر است. این مستند بلند، درباره دختری  به نام فریده است که در آستانه چهل سالگی قرار دارد و در کودکی توسط زوجی هلندی از ایران به فرزندخواندگی گرفته شده است و ...

مستند «درباره فروشنده» به کارگردانی وحید صداقت که روایتی مستند از شکل‌گیری ایده و فیلمنامه، تا آخرین مراحل ساخت فیلم برنده اسکار «فروشنده» هفتمین ساخته اصغر فرهادی است نیز دیگر نماینده سینمای ایرانی در جشنواره ویژه فیلم‌های آسیایی در ایتالیا «آسیاتیکا» است و فهرست فیلم‌های ایرانی حاضر در این رویداد سینمایی با فیلم «۲۴ فریم» آخرین اثر عباس کیارستمی کارگردان درگذشته سینمای ایران کامل خواهد شد. 

جشنواره «آسیاتیکا» ایتالیا با هدف مروری بر سینمای آسیا، هر ساله فیلم‌های مستند و سینمایی منتخب کارگردانان آسیایی را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/