به گزارش پارس نیوز، 

 وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به فعالیت های گسترده و مهم این سازمان در تمام نقاط کشور، لازم است که این نهاد به مساله کادرسازی و تربیت نیروی متخصص در بخش های مختلف برای راهنمایی دینی مردم توجه لازم را داشته باشد.
وی بیان کرد: امر تبلیغ دین در اسلام بسیار مهم است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی کشور، وظیفه دارد به صورت 24 ساعته آماده پاسخ گویی به شبهه های اعتقادی و تبلیغ معارف اسلامی باشد.
وی با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت عالمان متخصص و مبلغان دینی وظیفه ای سنگین برعهده دارد، ادامه داد: این سازمان با همکاری حوزه های علمیه باید افراد متخصصی را در بخش های مورد نیاز جامعه همچون قضاوت و امام جماعت تربیت کند.
آیت الله نوری همدانی گفت: هرکسی نمی تواند قاضی و یا امام جماعت باشد و این در حالی است که کشور برای پاسخ گویی به نیازهای دینی مردم، احتیاج به هزاران قاضی و امام جماعت آشنا به معارف اسلامی دارد.
وی افزود: اکنون در برخی مناطق کشور برای تعیین امام جماعت مساجد، مشکلاتی وجود دارد که در همین راستا سازمان تبلیغات وظیفه دارد از میان طلاب حوزه های علمیه برای این نیاز، کادر سازی کند.
وی با بیان اهمیت فعالیت های تبلیغی، ادامه داد: علمای دین همچون سنگربانان شریعت هستند که باید در تمام لحظه ها مراقب دفاع از مرزهای اسلام باشند و در این زمینه وظیفه سازمان تبلیغات حساس و مهم است.
این مرجع تقلید گفت: باید تلاش شود تا در تمام مناطق کشور، عالمانی برجسته برای پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی مردم، حضور داشته باشند و این کار احتیاج به همکاری گسترده سازمان تبلغات اسلامی با حوزه های علمیه برای تربیت مبلغانی توانمند دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، امروز با سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
7405/ 1175