به گزارش پارس نیوز، 

 سعید فرح بخش روز چهارشنبه در همایش یاران بی ادعا در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بیان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ایران در سال 59 مورد تهاجم گسترده کشور عراق قرار گرفت تا حدی که صدام در نظر داشت که شهرهای مرزی به ویژه خوزستان را اشغال کند.
وی با بیان اینکه دشمن بعثی در اوایل جنگ تحمیلی موفقیت هایی کسب کرد و تا دروازه های شهر اهواز آمده بود و برخی شهرها مثل خرمشهر را می خواستند اشغال کنند، اظهار داشت: تهاجم اولیه بسیار گسترده و غافلگیرانه بود و ارتش ما هم برای مقابله با این تهاجم آمادگی لازم را نداشت.
فرح بخش ادامه داد: پس از مدت کوتاهی ایران اسلامی جلوی پیشروی را گرفت و حالت تهاجمی به خود گرفتیم توانستیم شهرها و مناطق خود را آزاد کنیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان تاکید کرد که امروز کمتر کشوری جسارت می کند که به کشور ما نگاه نظامی داشته باشدو کشورهای متخاصم فشار می آورند اما جسارت ورود به کشور را ندارند و این افتخار مرهون تجربیات هشت سال دفاع مقدس است.
وی رشد باورهای دینی را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: جوانان تحت این ارزش ها رشد و پرورش پیدا می کردند، فضایی که در ایام جنگ وجود داشت به ویژه در جبهه قابل قیاس با هیچ زمانی نیست و ارزش های دینی و انسانی مورد توجه مردم بود.
فرح بخش افزود: تحکیم وحدت ملی از مشخصات ایام جنگ و دوران دفاع مقدس بود و همه تفکرات و گروه های سیاسی در خدمت جنگ و اهداف انقلاب بودند.
وی افزود: وقتی جنگ شروع شد به تدریج توانستیم روی پای خود بایستیم و سازماندهی به نیروها بدهیم و بسیج مردمی ایجاد کنیم، با همین بسیج مردمی بسیاری از توطئه ها خنثی شد.
دراین مراسم از 80 دانشجوی فرزند شاهد و ایثارگر، 10 نفر از فعالین فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی و 3 نفر ازنویسندگان حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.
/6060/7274