به گزارش پارس نیوز، 

اظهار کرد:هر ساله به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های گوناگونی در سراسر کشور برگزار می‌شود و هر کدام از این برنامه‌ها اگر قبل از اجرا به خوبی پشتوانه‌سازی شده باشند در درازمدت اثر مطلوب‌تری خواهد داشت. به این صورت که برای اجرای یک برنامه در راستای نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس باید مطالعات کافی انجام شده باشد. اگر قرار باشد هر ساله یک برنامه‌ای را به صورت تکراری برگزار کنیم نتیجه چندانی به دست نخواهد آمد. این نوع برنامه نه تنها اثر مطلوبی نخواهد داشت بلکه ممکن است نوعی دافعه نیز برای مخاطبان ایجاد کند.

وی ادامه داد: سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد و با توجه به اینکه تعداد زیادی از جمعیت جوان کشور سال‌های دفاع‌مقدس را از نزدیک لمس نکرده‌اند و یا پس از پایان جنگ به دنیا آمده‌اند برای اینکه آنها را در مسیری قرار بدهیم که بتوانند ارزش‌های دفاع مقدس را به خوبی درک کنند باید ابتدا یک نیازسنجی دقیق انجام بدهیم و بر اساس نیازهای این جمعیت قابل توجه، برنامه‌ریزی کنیم.

نصیری در بخش دیگر سخنانش یادآور شد:تاریخ برای همه ملت‌ها درس‌های بزرگی به یادگار گذاشته است و تاریخ دفاع مقدس ما هم پر از ارزش‌های انسانی و اخلاقی است که به کارگیری درست هر کدام از آنها افق روشنی را پیش روی نسل جوان خواهد گذاشت.

وی در عین حال گفت: باید مواظب باشیم این ارزش‌ها به هیچ عنوان تحریف یا فراموش نشوند. زیرا تجربه نشان داده است فراموشی چنین دستاوردهایی نتایج تلخی به دنبال خواهد داشت. دشمنان ما هر زمان مترصد فرصتی هستند که این ارزش‌ها را تحریف کنند و اگر هر کدام از ما به وظایف‌مان به درستی عمل نکنیم دور از انتظار نخواهد بود که دشمنان برای ما از دفاع مقدس تاریخی را بنویسند که اهداف آنها را برآورده کند. بنابراین ما زمانی در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس موفق خواهیم بود که بتوانیم معارف دفاع مقدس را به درستی منتقل کرده باشیم.