به گزارش پارس نیوز، 

؛ عکس‌های  سلفی یا همان ”خویش انداز» هایی که این روزها افراد از خود و اطرافیانشان در ژست‌ها و  حالت‌های مختلف می‌گیرند، گاهی جان آن‌ها را نیز با خطر روبرو می‌کند و به قیمت جانشان تمام می‌شود.

کم نیستند مجموع اخبار تلخ و تکان دهنده‌ای که از ماجرای قربانی شدن سلفی گیرندگان حکایت می‌کنند و متأسفانه این مسئله در کشور ما نیز تا کنون قربانیان متعدد و قابل توجهی را در بر گرفته است. شاید شما هم ماجرای مرگ زن جوان که به بهانه گرفتن عکس سلفی در گردنه حیران جان خود را از دست داد را شنیده باشید و البته مشابه این موارد کم نیست.

به تازگی یک هنرمند لهستانی به نام «استفانیا» برای نشان دادن اعتراض خود به افرادی که مدام در حال گرفتن عکس سلفی از خود هستند، در مکان‌های عمومی و سیاحتی که مردم به سلفی گرفتن اقدام می‌کنند، خود را به مُردن می‌زند تا توجه آن‌ها را به خود جلب کرده و سلفی گیرندگان را از تهیه عکس سلفی منصرف کند.

ترفند جالب یک هنرمند برای پرت کردن حواس مردم از سلفی گرفتن + عکس

این هنرمند لهستانی خود را مثل یک مرده بی‌جان روی زمین انداخته و با این کار موجب می‌شود مردمی که در اطراف او در حال تردد هستند حداقل برای چند دقیقه از گرفتن عکس سلفی از خود صرف‌نظر کرده و به اطرافیان خود و اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد توجه کنند.

بر اساس گفته‌های جامعه شناسان و صاحبنظران در حوزه اجتماعی، معضلات مدرنی که همچون «سلفی گرفتن» این روزها در جوامع مختلف با سایر افراد با دیدگاه‌ها و نظرات متفاوت سر و کار دارد،   پدیده‌ای اجتماعی هستند که اغلب افراد را به نحوی درگیر ساخته و البته تبعات و پیامدهای مختص خود را به دنبال دارند.

همچنین جامعه شناسان بر این عقیده هستند که « خود شیفتگی » عامل اصلی سلفی گرفتن افراد از خودشان به شمار می‌آید و این اشخاص با گرفتن عکس از خود سعی در به نمایش گذاشتن بیشتر خود و کارهای شخصی‌شان در معرض دید دیگران دارند و در اغلب موارد این مسئله در نوعی اختلال روانی و رفتاری ریشه دارد.

به گفته جامعه شناسان عکس‌های سلفی که افراد در موقعیت‌های مختلف از خود گرفته و در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کنند در بسیاری از مواقع با وضعیت فعلی اصلی زندگی آن‌ها مغایرت دارد و در واقع افراد تلاش می‌کنند با این اقدام تصویر بهتری از حال و روز شرایط خود به دیگران نشان دهند.

انتهای پیام/