به گزارش پارس نیوز، 

سینمای اسپانیا در نهایت فیلم «قهرمانان» را به عنوان نماینده سینمای خود در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۹ برگزید.

.کمدی-درام «قهرمانان» به کارگردانی «خاویر فِسر» در حالی به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در اسکار ۲۰۱۹ از سوی آکادمی فیلم این کشور انتخاب شد که دو فیلم «همه می‌دانند» به  کارگردانی اصغر فرهادی و «غول پیکر» ساخته مشترک «آیتور آرگی» و «ژان گارانو» نیز دو کاندید دیگر نمایندگی سینمای اسپانیا در این رویداد سینمایی بودند.

فیلم اسپانیایی زبان «همه می دانند» که از تاریخ ۱۲ سپتامبر (بیست و یکم شهریورماه) در ۲۳۶ سینمای اسپانیا  اکران عمومی خود را آغاز می کند به سبب دارا بودن عوامل عمدتا اسپانیایی شانس حضور به عنوان نماینده سینمای اسپانیا را در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار داشت

.اما فیلم «قهرمانان» که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم مادرید ۲۰۱۸ تجربه کرده بود درباره یک مربی بسکتبال است که پس از ارتکاب به جرمی به انجام خدمات عمومی محکوم می شود و باید یک تیم بستکتبال متشکل از معلولین ذهنی را هدایت کند. این فیلم با بازی بسیاری از بازیگران آماتور و دارای معلولیت ساخته شده است.