به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله محمد امامی کاشانی روز سه شنبه در جریان بازدید از نمایشگاه عرضه دستاوردهای علمی دانش آموزان مدارس شهید مطهری مشهد در جشوراه خوارزمی با عنوان 'شایستگی و اقتدار' افزود: حادثه عاشورا در هر زمان یک حرکت ایجاد می کند که با توجه به شرایط خاص زمانی این حادثه در زمان ما اوج بیشتری دارد.
وی ادامه داد: فداکاری، جهاد و شهادت از پیامهای مهم حادثه عاشورا هستند که با ترویج آنها جامعه در برابر بسیاری از ناملایمات آسیب ناپذیر می شود. بسیاری از مشکلات را می توان با بکار گرفتن همین ارزشهای دینی معنوی حل کرد.
تولیت دانشگاه و مجموعه مدارس شهید مطهری در ادامه به هدف تشکیل مدارس شهید مطهری اشاره و بیان کرد: گرچه هدف پرورش استعدادهای جوانان برای توسعه علوم اسلامی نظیر حدیث، فقه، اخلاق و فلسفه است اما با بازدید از دستاوردهای علمی دانش آموزان در مشهد به ویژه در علوم طبیعی به این نتیجه رسیده ام که دانشگاه و مدارس شهید مطهری می توانند در این حوزه نیز بر پایه علوم اسلامی فعالیت کنند.
وی گفت: رشته روانشناسی اسلامی تاکنون در مدرسه شهید مطهری تهران با جنبه قرآنی راه اندازی شده که نتایج آن می تواند اثر مثبت روی اذهان و دلهای اقشار مختلف جامعه داشته باشد.
آیت الله امامی کاشانی افزود: دانشمندان هسته ای ما ثابت کردند که می توانند با استفاده از داشته های ایرانی اسلامی به درجه بالای از علم و دانش رسید. ستکبار جهانی همیشه فکرش این بوده که نگذارد ایران اسلامی پیشرفت کند تا برای تامین نیازهادستش پیش غرب دراز باشد که البته این خواب آنها تعبیر نشد.
حسین محمدیان رئیس دانشگاه و مجموعه مدارس عالی مطهری در خراسان رضوی نیز گفت: هزار دانش آموز در هشت واحد آموزشی شهید مطهری در مشهد تحصیل می کنند که همواره توانسته اند در المپیادهای علمی مدارج قابل توجهی کسب کنند.
مدرسه عالی شهید مطهری با طراحی رشته علوم و معارف اسلامی در مقطع متوسطه و تصویب اساسنامه آن توسط شورای عالی آموزش و پرورش، دبیرستانهای علوم و معارف اسلامی را از سال 1364 در تهران و مشهد راه اندازی کرد. طی سالهای اخیر شعبه های این دبیرستان در نقاط مختلف کشور دایر شده و تاکنون به 20 دبیرستان رسیده است.
6070/1858